افترا یا انتقاد منصفانه؟! / لااقل به کار خود احترام بگذارید / این خانه مقدس است

ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780045

برخی از بازیگران پس از سال‌ها حضور در تلویزیون و محبوبیتی که از این رسانه به ارث برده‌اند، گاهی با تندترین ادبیات به رسانه ملی روی می‌آورند و عصبانی می‌شوند و برای مدت کوتاهی با حضور در سریالی دیگر، این قاب برمی‌گردد. فقط برای یادآوری اینکه “این خانه مقدس است.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سال هاست که رسانه ملی به عنوان پربیننده ترین رسانه صوتی و تصویری کشور جایگاه ویژه ای در بین مخاطبان خود پیدا کرده است. اما ممکن است این موضع به این دلیل به وجود آمده باشد که در بحبوحه این کمپین هم همین طور است و اگر تلویزیون های خصوصی بودند احتمالا این معادله تغییر می کرد.

اما این رسانه که عنوان ملی را یدک می کشد طی سالیان متمادی توانسته به تدریج بر تعداد شبکه های خود بیفزاید و اکنون هر استان علاوه بر دریافت شبکه های سراسری، شبکه ای ویژه برای خود دارد. نام این استان است که با پخش ویژه برنامه ها و سریال هایی با لهجه و گویش این استان سعی در گسترش و توسعه رسانه ها داشته است.

مردم سال هاست که به این رسانه عادت کرده اند و به اخبار رسمی آن اعتماد کرده و مشتری سریال های شبانه آن شده اند و بسیاری از بازیگران برای اولین بار با همین سریال مردمی و بر اساس اعتماد و خوبی آشنا شده اند. بازیگری که ارائه کردند ، توانست محبوبیت و اعتبار زیادی در جامعه کسب کند.

از طرفی همین رسانه که وسیله ای برای نمایش هنر بازیگری، تئاتر و سینماست، احترام می گذارد که بازیگران و بازیگران باید از این چارچوب با افراد جامعه و افراد با نقش های متفاوت در سریال ارتباط برقرار کنند.به یاد داشته باشید و احترام بگذارید. با همان نقش های رنگارنگ.در بین مردم محبوب و پایدار بماند.

بی شک رسانه ملی در این سال ها گاه از نشان دادن رفتار واقعی مردم و مطالبات آنها فاصله گرفته و با اختیار دادن به یک مدیر خاص، به نظارت و محدودیت سلیقه و یا عدم نمایش واقعیات موجود روی می آورد. اعتماد مردم به رسانه ملی افزایش یافته اما با تغییرات جدید در رهبری این سازمان خبرهای خوبی شنیده و دیده می شود.

البته این احترام دو طرفه است و همانطور که رسانه ملی به بازیگران خود اعتماد می کند و راه را برای شکوفایی استعدادهای آنها می گذارد، طبیعی است که این بازیگران حتی اگر نقدی به این ساختار داشته باشند، این احترام را حفظ کنند. بدون شک باید با صداقت و ادب انجام شود; به خاطر نویسنده این متن، هنوز ادبیات تند نیوشا زیگامی و کسالت او در تلویزیون فراموش نشده است. زیگامی گفته بود: در سال هشتاد و دوم کار حرفه ای من با سریال معروف در چشم باد آغاز شد. آن روزها تلویزیون ملی مورد احترام بود. آنها محتوایی ایجاد کردند که آینده فرهنگی مردم سرزمین ما را ترسیم کند.

امروزه این رساله ملی به یک رسانه شخصی تبدیل شده است !!باید متاسف باشید، همین امروز به عنوان فردی که همیشه سرم را بلند کرده و با افتخار اعلام کرده ام که من هم مثل همکارانم در اعتراض به رفتار رسانه ای شما، نه فقط تلویزیون شما، با صدا و سیما شروع به همکاری کرده ام. نه، اما اجازه نمی دهم فرزندم برنامه شما را ببیند.»

جالب اینجاست که دو سال پس از این اتفاق، اخباری مبنی بر ایفای نقش این بازیگر در سریال «به نشان» که قرار است از شبکه سوم سیما پخش شود، رسانه ای شد یا آتیلا پسیانی در مصاحبه اخیرش با فریدون گیرانی. آپارات منتقد نظارت بر سلیقه تلویزیون در برنامه «هفده سال است که تلویزیون ندیدم به جز فوتبال». در حالی که آتیلا پسیانی در همان 17 سالی که فکر می کند فقط از تلویزیون فوتبال می بیند، 30 سریال کار کرده است و خوب بود حداقل این بازیگر به کار خودش احترام می گذاشت. با افرادی که سال ها به آنها علاقه مند بوده اید بمانید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید