«کارگران حجمی»، ظلم بزرگی که ادامه دارد/ آقایان مسئول! لااقل به زخمشان نمک نزنید + تصاویر


زمان: 5:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835944

اگر نیروهای حجمی شرکت نفت و گاز گچساران منصوب شوند با انگیزه و فعالیت بیشتری کار خواهند کرد، هرچند به گفته آنها حجم کار و دستور کار معنایی جز کار اجباری ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ سال هاست که از زمان تصویب قانون منع استخدام دولتی پدیده ای در سازمان ها، نهادها و برخی شرکت های دولتی در کشور وجود دارد که نشان می دهد فراتر از قانون. و ماهیت آن . مثل پاک کردن صورت مشکل است. با این حال، این قانون برای کاهش دولت تصویب شد. اما ممنوعیت فقط در یک کلمه طبیعی است! نمی توان از ادامه یک پدیده جلوگیری کرد.

لازم به ذکر است که «قراردادهای حجمی» پدیده نوظهور سال های اخیر در حوزه کار است که مانند غده سرطانی برای کارگران است. میز کار هر روز کوچکتر می شود.


tn 5213 3 خبر خاکستریاین روزها شاهد این بودیم که بیش از 388 نفر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در اعتراض به وضعیت نامشخص و نامشخص قرارداد خود بارها در مقابل ساختمان اداره مرکزی تجمعات اصراری برگزار می کنند که این کارگران علت مطالبات آنان عدم دریافت حقوق، مشکلات و وضعیت مبهم قرارداد کار، تأخیر در پرداخت دستمزد و تبعیض با سایر نیروهای شرکت نفت و اعتراض به مطالبات آنان که 10 سال بیهوده ماند.


046ea403 31f1 4a3e 8f5c 089a5323470b خبر خاکستری

یکی از کارمندان بزرگ شرکت نفت و گاز گچساران گلایه می کند و می گوید: پس از چندین سال کار و تلاش در این شرکت هنوز وضعیت قرارداد ما مبهم و نامشخص است چرا این همه تبعیض در نفت وجود دارد؟


tn 5213 2 خبر خاکستریدیگری افزود: اکثر کارگران انبوه دارای مدرک دانشگاهی هستند و در کار خود مهارت، تجربه و حرفه دارند. آیا این وضعیت مبهم قراردادها دردی از این کارگران مظلوم و خانواده هایشان دوا می کند؟!. آقای اوجی وزیر نفت ؟! به دولت سیزدهم مهرماه گذشته، به گچساران سفر کردند و دستور دادند ظرف 48 ساعت مشکل حجم را حل کنند، اما به نظر می رسید وعده ای بیش نبود.

یکی دیگر از کارگران گفت: متأسفانه نیروهای حجمی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و در آستانه روز کارگر پس از 10 سال مشکلات ما همچنان وجود دارد و کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران توجیه می کنند که دولت قول حل مشکلات را داده است. از نیروها قبل از صدور یک جلد، اما قبل از انجام کار به دولت سیزدهم کشیده شد تا اینکه دولت جدید مصوبات دولت قبل را پذیرفت!


tn 5213 4 خبر خاکستریوی افزود: بعد از ظهر امروز پس از اعتراضات روزهای اخیر که همان حرف ها و وعده های قبلی بود با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران دیدار کردیم. در واقع این جلسه برای ما نیروهای پرحجم نتیجه ای نداشت «اما ما از حق قانونی خود برای مطالبه صرف نظر نمی کنیم.


787f94be 608a 4230 a832 23d06d675582 خبر خاکستری

یکی دیگر از کارگران گفت: پرداخت ها گاهی با تاخیر انجام می شود، برخی از کارگران نفت می گویند افزایش دستمزد، پاداش، سنوات و لباس کار متعلق به نیروی فله نیست، در حالی که شرکای قراردادی ما ماهیانه حدود 18 میلیون تن دارند. او در گذشته حقوق دریافت کرده است و مسئولان نفتی می گویند ماهانه بیش از ۸ میلیون تن برای نیروهای فله دریافت نخواهد کرد.


tn 5213 10 خبر خاکستریوی گفت: متاسفانه وضعیت ما بسیار بدتر از سایر هنرمندان و اشخاص ثالث است. نیروهای حجمی در پایین ترین رده رسمی شرکت گاز و گاز قرار دارند در حالی که هیچ یک از مسئولین به دلیل نداشتن امنیت شغلی ما را به یاد نمی آورند.

یکی از این کارگران گفت: به دلیل عدم تغییر وضعیت بدلیل شرح همان تعهدات و خدمت مستمر و با وجود سالها خدمت در پست های اصلی شرکت، متاسفانه از امتیاز برابر با شرکای قراردادی و اشخاص ثالث محروم هستیم. اضافه کاری، پاداش بهره وری، اجرای طرح طبقه بندی و غیره. متعلق به ما نیست!

وی افزود: بعد از این همه وعده، مشکلات این نیروها تمام نشده است؟ کجا پناه ببریم؟ تا کی باید شرمنده خانواده و بانک و تاجر و … باشیم؟ آقایان مسئول وارد این موضوع شوید و همیشه به این مشکل بزرگ پایان دهید، نیروهای در دستور کار دیگر توانایی این تبعیض را ندارند!


خبر خاکستریاین در حالی است که پیش از این شرکت نفت و گاز گچساران در نامه ای به سید ناصر حسینی پور درخواست نظارت بر وضعیت آنها را داده بود که خطاب به نماینده گچساران و باشت به شرح زیر آمده بود: برخی از افراد امدادگر از اقدامات انجام شده تشکر کردند. اما دیدیم که بسیاری از رسانه های خبری مرتبط با شما از راه حل مسئله ای که لازم به ذکر است آگاه هستند. و همچنان وضعیت قبلی را در چرخه صنعتی کشور رصد می کند.

در این نامه همچنین آمده است که وضعیت ما بسیار اسفناک است. در واقع با توجه به اینکه خط فقر در سال جدید 12 میلیون اعلام شده است، جا دارد اعلام کنیم در بزرگترین و پردرآمدترین وزارتخانه کشور کارگر هستیم. و دومین مخزن بزرگ نفت وجود دارد، ما کار می کنیم و همه زیر خط فقر هستیم، یعنی درآمد بسیار کمتر از 12 میلیون. مردم در تمام دنیا برای زندگی، رفاه و آسایش کار می کنند، اما متأسفانه ما 380 نفر برای کار زندگی می کنند و آسایش و آرامش نداریم.


tn 5213 9 خبر خاکستریاین کارگران نوشته اند که ما نزدیک به ده سال است که با این مشکل مواجه هستیم، اگر برای شما مقدور است این مشکل بزرگ را حل کنید و ثواب این کار خیر و بزرگ را به هزینه خود بپردازید تا دعای خیر ما همیشه پشتیبان شما باشد. . در غیر این صورت. لطفا به رسانه ها گزارش دهید، لطفا اگر پشیمان نیستید بر زخم این کارگران زحمتکش نمک بیشتری نپاشید.

بر این اساس باید گفت در صورت توزیع نیروهای با سابقه شرکت نفت و گاز گچساران با انگیزه و فعالیت بیشتری کار خواهند کرد، هرچند معتقدند روزمزد و سختی کار معنایی جز کار اجباری ندارد.

خبرنگار: مرادی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید