لزوم رعایت انصاف در پرداخت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی/ طرح تعیین وضعیت نیروها در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است.


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893531

میشم لطیفی گفت: صرف نظر از نوع رابطه استخدامی باید انصاف در پرداخت حقوق کارگران رعایت شود و شرکت ها قانون کار را در پرداخت ها لحاظ کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار سرتیپ پاسدار شهید سلیمانی صبح امروز با حضور در گلزار شهدای کرمان ضمن ادای احترام به مقام شامخ در خصوص تعیین تکلیف نیروهای توده ای، شرکتی و پیمانی گفت: این طرح به صورت اجتماعی در حال پیگیری است. کمیسیون مجلس

رئیس اداره و سازمان استخدامی کشور ادامه داد: با توجه به پیچیدگی و گستردگی طرح باید کارشناسی شود تا بتوان تدوین و تصویب آن را اصلاح کرد.

وی تصریح کرد: نگاه ما این است که قوای حاضر مسئول حل بسیاری از مشکلات هستند و اگر از ظرفیت های مغفول مانده به خوبی استفاده شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

لطیفی تصریح کرد: یکی از نکات مبهم در موضوع این است که بسته به تعریف قدرت شرکت ها و تعامل آنها با دستگاه های اجرایی و تعداد نیروها، دامنه و تعداد این نیروها متفاوت خواهد بود و برآورد می شود که تعداد این نیروها بین 400 هزار تا یک میلیون نفر است، وجود ندارد و این سؤال ما را به فکر وا می دارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برای ما مهم است فارغ از نوع رابطه استخدامی، انصاف در پرداخت این نیروها رعایت شود و شرکت هایی که قرارداد دارند در پرداخت ها قانون کار را رعایت کنند. .

وی خاطرنشان کرد: موضوع بهره وری و ارزیابی عملکرد برای ما مهم است که هر تصمیمی که در مجلس و دولت می گیریم مورد توجه قرار گیرد و در تصویب دولت معطل نشویم و تلاش ما بر این است که عادلانه بودن پرداخت و امنیت شغلی در کرسی کار در نظر گرفته شود. نیروها و وزارت کار مسئول نظارت بر شرکت های تامین کننده منابع انسانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید