طرح ساماندهی و تحول وضعیت نیروهای شرکتی در دستور کار قرار گیرد / پول کلان در جیب شرکت های واسطه


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921321

علی اصغر باقرزاده خطاب به دولت و هیات رئیسه مجلس گفت: چرا طرح ساماندهی و تحول وضعیت نیروهای شرکتی را در دستور کار قرار نمی دهید؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ علی اصغر باقرزاده صبح امروز در مجمع نمایندگان مازندران اظهار داشت: با وجود اینکه یکی از رسالت های اصلی نمایندگان ما بیان مشکلات مردم و رساندن صدای مردم از تریبون مجلس است؛ اما در این راستا به عنوان یکی از اصلی ترین رسالت های نمایندگان ما مطرح می شود. اما طبیعتاً مهمترین بخش مأموریت ما ردیابی و درمان درد مردم است. این همه رسالت ما نیست که بگوییم گرانی استخوان مردم را می سوزاند، ارائه برنامه و قدردانی از عملکرد دولت در این راستا مهمتر است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با انتقاد از سکوت دولت در قبال مشکلات مردم ادامه داد: آنچه شاهد آن هستیم بی برنامگی، سکوت و یا پراکندگی دولتمردان به ویژه تیم اقتصادی دولت است. سوال این است که علت گرانی‌های اخیر و تورم و افزایش قیمت خودرو از نظر دولت چیست؟ دلیل رشد سریع نرخ ارز چیست؟ و برنامه دولت برای این کار چیست؟ با توجه به کاهش چشمگیر مدیران کشوری و استانی، برنامه رئیس جمهور برای اصلاح تیم اجرایی چیست؟

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: امروز بد مدیریتی، بی تدبیری، سوء مدیریت منابع مالی و عدم توزیع بهینه منابع مالی، فساد اداری، بروکراسی اداری و عدم استفاده از دلسوزان را از مشکلات کشور می دانیم. از نظام و جوانان وفادار، متعهد، متخصص و نخبه.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در شرایطی که وزارت جهاد کشاورزی و آمار کشاورزی رشد محصولات کشاورزی از جمله برنج، مرکبات و کیوی را مایه مباهات می داند و در حساب مدیریت خود قرار می دهد؛ در حالی که این موضوع باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور می شود. عدم برنامه ریزی در تنظیم بازار، صادرات و واردات و بازاریابی منجر به کاهش قیمت این محصولات و زیان دهی به کشاورزان شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان تعاون روستایی خاطرنشان کرد: نهادهای ذیربط و سازمان تعاون روستایی به وظایف خود عمل نکرده و به بهانه عدم حمایت از کشاورزان حمایت نمی کنند. توزیع یارانه از برنامه و بودجه سازمان.

باقرزاده تاکید کرد: امروز برای حمایت از کشاورزان باید مشکل برقی شدن چاه های کشاورزی حل شود، مشکل سوخت کشاورزان حل شود و تا کی باید درگیر مشکلات کشاورزان باشیم؟

نایب رئیس کمیته بهداشت و درمان شورای اسلامی با اشاره به فصل بودجه تصریح کرد: توزیع عادلانه منابع یکی از ضروریات استان های شمالی به ویژه استان مازندران است که علیرغم اینکه پذیرای میلیون ها مسافر هستند. به جاذبه های خدادادی ; اما در تخصیص منابع بودجه ای و اعتباری به این موضوع توجهی نمی شود و سرانه استان جوابگوی نیاز استان نیست و به هیچ وجه نادیده گرفته می شود. انتظار می رود در فصل بودجه سازمان برنامه، دولت و مجلس به این موضوع توجه کنند.

وی به دولت و کمیسیون ریاست مجلس اشاره کرد و افزود: چرا طرح ساماندهی و تحول وضعیت بنگاه ها را در دستور کار قرار نمی دهید؟ با توجه به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس کار کارشناسی را با کمک دولت انجام داد، هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. تا کی باید در پرداخت ها تبعیض و بی عدالتی وجود داشته باشد؟ شرکت های واسطه پول زیادی در این مسیر می ریزند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با انتقاد از عدم اجرای قانون ارزشیابی معلمان گفت: با تشکر از امدادگران کولیوند و هلال احمر، تذکری را به وزیر بهداشت می دهم. مردم تا کی باید هزینه سوء مدیریت، بی تدبیری، فساد و مافیای مواد مخدر را به خصوص در این فصل سرد بپردازند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید