ساماندهی سد بردول پارسیان به زودی در دستور کار وزارت نیرو قرار می گیرد/ آبرسانی از دریا به پارسیان

ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800229

محرابیان از ساماندهی سد بردول خبر داد و گفت: کانال آب سد بردول باقی می ماند و تا یک سال آینده تکمیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ظهر امروز برای بررسی مشکلات این شهرستان از پارسیان بازدید کرد.

شیخ هنجی امام جمعه اهل سنت پارسی در ابتدای ورود وزیر نیرو به پارسی گفت: موضوع ربوده شدن و الحاق پنج روستا در غرب پارسی همواره مورد توجه مردم بوده است. “

جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس در خصوص موضوع الحاق به مردم گفت: بحث الحاق 5 روستای پارسی غربی مورد توجه دولت نیست و اگر 5 روستای ما را برای سرمایه گذاری بگذارند زیبا نیست. “

جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس به ترس و خطرات سد بردول اشاره کرد و گفت: رودخانه های بی نظم در پایین سد بردول وجود دارد که باعث ترس و نگرانی مردم شده است.

محرابیان با اشاره به وضعیت گیج کننده سد بردول و اقدامات ناقص گفت: معدن را در اختیار صنایع انرژی زا قرار دهید و آب منطقه ای هرمزگان طرح کانال آب را اعلام و اقدامات لازم را برای اجرای طرح در اسرع وقت انجام خواهد داد.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس به بلاتکلیفی جاده پارسی به ساحل اشاره کرد و گفت: جاده پارس به ساحل یکی از دغدغه های مردم شهرستان است که مرگ و میرهای زیادی رخ داده و خانواده ها داغدار شده اند.

کریمی یکی از اعضای شورای شهر پارس از معمای زمین های مرده خبر داد و گفت: زمین های مرده معمایی حل شدنی است، چگونه اراضی مسکونی مرده اعلام می شود؟ ما به ظرفیت قانونی و اراده زیادی نیاز داریم تا بتوانیم مشکل مرگ را حل کنیم.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس در بازدید از پل چک چک که در سال 98 بر اثر سیل ویران شد و تاکنون اقدامی برای تعمیر پل انجام نشده است، گفت: ما وارث تخریب های گذشته هستیم.

محرابیان در پایان سفر خود به پارسیان با بیان اینکه مردم در سیل خسارت دیده اند، گفت: کنترل آب یکی از دغدغه های مردم بود که در این سفر بیان شد که بر اثر سیل اخیر خساراتی به مردم وارد شد.

وی به تشریح تصمیمات سفر خود پرداخت و تاکید کرد: یکی از تصمیمات ساماندهی رودخانه بردول بود که قرار بود در مدت یک سال تکمیل شود.

محرابیان از موضوع آبرسانی از دریا به پارسیان خبر داد و افزود: آبرسانی از دریا به پارسیان به زودی وام تکمیلی و برای پارسی ها و روستاهای این مسیر نیز با نهایی شدن وام به زودی ارائه می شود. ممکن است، ما شاهد تکمیل خط خواهیم بود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید