صنعت کشور برای خودپایداری نیازمند تحول است/ آموزش صنعتگران در دستور کار وزارت امنیت قرار گیرد


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905727

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: صنعت کشور نیازمند تحول است و این تحول باید با ایجاد اعتماد به نفس، خلاقیت و تفکر در صنعتگران و حتی کارگران محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله ناصری در دیدار صمت معاون وزیر صنایع با اشاره به اینکه پس از گذشت سالها از انقلاب اسلامی باید شاهد تحول بزرگی در همه عرصه ها باشیم، اظهار داشت: اگر به این امر توجه نکنیم. دگرگونی و ایجاد . اگر حرکت نکنیم عقب می مانیم و این تحول باید از آموزش مدرسه شروع شود و سپس آموزش دانشگاهی و آموزش صنعتی شاهد رشد کشور باشیم.

وی ادامه داد: تحول در صنعت لازم و ضروری است و این کار باید به گونه ای انجام شود که نیروهای مستعد کشف شوند و در مرحله بعد نیروها جذب و حفظ شوند و اجازه فرار داده نشود و در مرحله آخر که بسیار حائز اهمیت است بکارگیری این نیروها در واحدهای صنعتی حضور دارند و طرح خودکفایی کشور را در این واحد صنعتی ارائه می کنند که این موضوع باید با جدیت از سوی مسئولان پیگیری شود تا شاهد باشیم. خودکفایی کشور در گام بعدی رو به جلو و جلوتر از برخی کشورهاست.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیازمند تحول فکری در همه عرصه ها از جمله صنعت هستیم، ابراز داشت: ضرورت تحول توجه به روش تربیتی کشور است زیرا برنامه ریزی دشمن برای این کشور به گونه ای است که علم سطحی در کشور در حال گسترش است و به دانشجویان و جوانان فرصت تفکر نمی دهد.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه جوانان کشور می خواهند در کار خود خلاقیت ایجاد کنند، تصریح کرد: چون سیستم آموزشی اشتباه است و در دوران تحصیل فرصت تفکر نداشته اند، نمی توانند در کار شما خلاقیت و تلاش مثمر ثمر ایجاد کنند. ، انجام دادن

امام جمعه یزد تصریح کرد: تربیت نیروهای متخصص و حتی نیروهای ساده باید در دستور کار مجموعه های صنعتی کشور قرار گیرد و این آموزش ها بر آموزش طرز تفکر، وظیفه شناسی و خلاقیت متمرکز شود تا این ویژگی ها منتقل شود. به آنها.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه ذهنیتی که انگلیسی ها در گذشته سعی در گسترش آن در کشور داشتند این بود که ما انگلیسی ها محصولی را تهیه کرده و در اختیار شما قرار می دهیم، خاطرنشان کرد: برخی از صنعتگران ما دارند. روحیه اعتماد به نفس ندارند و محصولی تولید نمی کنند، اما معتقد نیستند که این اعتماد به نفس در صنعتگر رشد کند تا بتوانند از خلاقیت و فکر در تولید محصول استفاده کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به استعداد و هوش بالای یزد خاطرنشان کرد: اگر مدیریت حاکم بر کشور مانند دولت فعلی جهشی داشته باشد نیاز به نیروی انسانی قوی دارد که متاسفانه در حال حاضر به نظر می رسد کمبود دارد. فعلی باید بازنگری شود.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید