قانون اساسی خواست ملت است/ آموزش محله محور در حوزه قانون اساسی باید در دستور کار قرار گیرد


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917093

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی معیار رفتار همه دستگاه ها است و به فرموده مقام معظم رهبری، قانون اساسی خواست ملت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون اساسی گفت: قانون اساسی سند ارزشمندی است که عهد و پیمان ملت ایران محسوب می شود و این قانون بهای آن است. از خون شهدای ما

وی ادامه داد: قانون اساسی معیار رفتار همه دستگاه ها است و به فرموده مقام معظم رهبری، قانون اساسی منشور اراده ملت است.

طحان نظیف تصریح کرد: معمولاً مهمترین آرمان ها و ارزش های یک سرزمین در قانون اساسی ذکر شده و مهمترین شاخص های حکمرانی و اساسی ترین قوانین نیز در قانون اساسی ذکر شده است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در قانون اساسی حقوق ملت با افتخار در یک فصل مطرح شده است و این سند گرانقدر میثاق ملی مردم است و از نظر محتوایی سعی شده است ارزش های الهی ذکر شود. در قانون اساسی

وی با بیان اینکه در قانون اساسی نقاط روشنی وجود دارد، گفت: یک وجه قانون اساسی اسلام است و حضور دین در عرصه حکومت داری و نقش تاثیرگذار مردم در حکومت داری کاملاً مشخص است.

طحان نظیف گفت: اصول مختلف قانون اساسی در رابطه با مسائل سیاسی و حکومتی مطرح شد و جایگاه قانون اساسی در کشور بسیار ویژه است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شوراها را مردم ایجاد می کنند و قانون اساسی به جای آنها صحبت می کند و همه ما باید به قانون اساسی رجوع کنیم اما متاسفانه این قانون به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد و شورای نگهبان به عنوان نهادی که قانون و قانون را رعایت می کند. شورای شهر به عنوان نهادی که مردم ایجاد کرده اند باید از قانون اساسی حمایت کند و به آن رجوع کند.

وی گفت: آموزش مشروطه محله باید در دستور کار قرار گیرد و کانون های فرهنگ مشروطه ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید