توانمندسازی شورای محله اسلامی در دستور کار قرار گرفت/ طرح حوزه اسلامی افزایش مسئولیت اجتماعی


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822640

در حاشیه دومین روز بازدید از محلات اسلامی ذکر شد؛

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: توانمندسازی اعضای شوراهای محلی در دستور کار قرار گرفته است. برای اثربخشی بیشتر در حوزه ها و ابعاد مختلف نیاز به توانمندسازی اعضاست، برنامه ریزی های لازم انجام شده و علاوه بر آن در سال جاری توانمندسازی در زمینه اشتغال زایی صورت می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; حمید دامگانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در حاشیه دومین روز بازدید از عتبات عالیات سمنان، برنامه ربع اسلامی را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای عتبات عالیات عنوان کرد. مردم در مدیریت جامعه در طرح اسلامی محله به خوبی اجرا و مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه مردم با کمک مسئولان در قالب طرح محله اسلامی در حال برنامه ریزی مشکلات و رفع مشکلات هستند، گفت: نقاط ضعف، آسیب ها و مشکلات محله را شناسایی و به دستگاه های مسئول و ظرفیت سازی گزارش دهید. مهم ترین نقش مردم در این زمینه بر عهده قوه مجریه است.

این مسئول مهم ترین فایده این طرح را افزایش احساس مسئولیت اجتماعی در بدنه جامعه عنوان کرد و افزود: زمانی که مشکلات در هر مکانی توسط جامعه شناسایی و توسط آنها حل شود برکات و مطالبه مردمی فراوانی خواهد داشت. مطمئناً سازمان های مربوطه کار خواهند کرد.”

دامگانی با تاکید بر اینکه توانمندسازی اعضای شوراهای محلی در دستور کار قرار دارد، گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر در حوزه ها و ابعاد مختلف، لازم است برای توانمندسازی اعضا، برنامه ریزی های لازم انجام شده و همراه با توانمندسازی در موضوع امسال نیز اشتغال ایجاد کند.

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به اینکه بافت های فرسوده در برخی نقاط شهر به ویژه در منطقه میر محمد هانی علیرغم تلاش شورای محلی اقدام قابل توجهی نداشته است، گفت: این منطقه در حال انجام است.

وی در پایان تاکید کرد: توسعه طرح محلات اسلامی در دستور کار قرار دارد، لذا علاوه بر محلات کم برخوردار در تمامی محلات استان، با اجرای این طرح و محوریت مساجد، فرهنگی، مدنی، سلامتی و دیگران می توان اقداماتی انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید