نواقص طرح جامع یکی از معضلات عمرانی شهر اراک / محله مرکزی در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفت.


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822074

چگینی گفت: با توجه به ماموریت شورا، در دستور کار بحث سه ماهه مرکزی است که برای طراحی پروژه ها به ویژه در بافت های فرسوده و کم برخوردار در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی چگینی، رئیس کمیته ساخت، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص برنامه های توسعه حکمرانی شهری در سال جدید گفت: پروژه های شهری به سه قسمت بزرگ و روتین، پروژه های کوچک و محلی تقسیم می شود که برنامه ریزی های لازم برای آن ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اقداماتی مانند روسازی، آسفالت معابر، لکه گیری و تعمیرات که در حوزه تعهدات شهرداری است از جمله پروژه های کوچک شهری است که مانند سال گذشته اجرا می شود.

چگینی در خصوص پروژه های بومی گفت: با توجه به ماموریت شورا بحث بخشداری مرکزی در دستور کار است و این بدان معناست که فقط در مناطق خاصی از شهر توسعه نداریم بنابراین وارد این حوزه خواهیم شد. با نیازسنجی و شناسایی کاستی ها در محله ها.” اجرای پروژه ها در جهت رفع هر چه بیشتر نیازهای شهروندان.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اراک افزود: طراحی پروژه ها به ویژه در بافت های فرسوده و کم برخوردار مانند کوی امام علی، کوی سجادیه، کوی ولیعصر، منطقه رودکی و خیابان شهدا، پروژه ای است برای هر یک از میانگین ها بر حسب اعتبار واقعی تعریف و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه هایی مانند تقاطع میدان امام حسین (ع) و میدان امام خمینی (ره) نیز از جمله پروژه های بزرگ شهری است که نیاز به بودجه کلانی دارد و علاوه بر آنها 40 پروژه دیگر نیز داریم که در حال تلاش هستیم. وام کار و ساخت و ساز را در اولویت قرار داد.

چگینی در پایان خاطرنشان کرد: البته نواقص طرح کلی یکی از معضلات توسعه شهر اراک است که تلاش می کنیم با در نظر گرفتن پیوست های فرهنگی و اجتماعی در کنار آن، طرحی مناسب را اصلاح و اجرا کنیم. با مشکلات جسمی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید