شفاف سازی حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری اراک درخواست شورا/تغییر راهبرد شهرداری از مسائل فیزیکی به حوزه فرهنگی و اجتماعی است.


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817976

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک:

عین القضاتی گفت: ما موافق شفاف سازی و انتشار حقوق شهردار و مسئولان شهرداری هستیم و منتظریم شهرداری این اقدام را انجام دهد و در صورت تعلل شهرداری قطعا درخواست شورا خواهد بود زیرا هیچ چیز نباید از مردم پنهان بماند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان عین الکوزاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهرداری اراک در گفت و گو با دیار آفتاب ؛ با ابراز تأسف از اینکه برای مشکل نفت کوره نیروگاه شازند هیچ اقدامی صورت نگرفته است. و حتی شهرداری در بودجه 1401 تنها 500 میلیون تن اعتبار برای این بخش دیده است که در صورت عدم اعلام برنامه مناسب از سوی شهرداری قطعا شورا در این زمینه دخالت خواهد کرد.

عین الکداتی افزود: مهمترین تغییر در شورای ششم تغییر استراتژی شهرداری از مسائل کالبدی به حوزه فرهنگی و اجتماعی است چرا که شهرداری موظف است به این مهم ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه در ماه های اخیر شورا و شهرداری به طور مستمر پیگیر دره گردو بوده اند، افزود: پروژه دره گردو پس از 16 سال بالاخره روی کاغذ به مرحله عمل رسید و در رأس مطالبات قرار گرفت. ساخت اداره کل راه و شهرسازی اراک داشت شیرین می شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهرداری اراک ادامه داد: موضوع تملک 23 هکتار از اراضی دره گردو باید توسط شهرداری با قیمت کارشناسی انجام شود و سالانه مبلغ آن برای راه و شهرسازی پرداخت شود.

عین الکوذاتی با اشاره به اقدامات شورای ششم حفاظت از اماکن تاریخی شهر گفت: اعتبار خوبی برای خرید خانه های تاریخی پیش بینی شده است. حفظ و نگهداری بازار اراک.»

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهرداری اراک افزود: متاسفانه میراث فرهنگی از بازار اراک حمایت لازم را ندارد و نه تنها در سال 1400 نتوانسته 4 میلیارد تن اعتبار برای بازار جذب کند، بلکه پیمانکار معوق ‘.

وی با انتقاد از اینکه طرح جامع بازار اراک هنوز به تصویب نرسیده است، گفت: معتقدیم علاوه بر سه سایت میراث فرهنگی، کمک های هیئت بازار و شهرداری باید در حفظ بازار تاریخی اراک موثر باشد.

همین قضات در پاسخ به سوالی مبنی بر شفافیت پرداخت های شهرداری گفت: ما موافق شفاف سازی و انتشار حقوق شهردار و کارکنان شهرداری هستیم و منتظر هستیم شهرداری این اقدام را انجام دهد. مردم هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک با اشاره به رشد اخیر و بیش از 100 درصدی بودجه مصوب 1401 شهرداری اراک تاکید کرد: این برنامه شوید.

وی همچنین بر نقش اصحاب رسانه در مطالبه گری و کمک به مدیریت شهری در رفع مشکلات شهرستان تاکید کرد و از برگزاری اولین جشنواره تولیدات رسانه ای در حوزه مدیریت شهری در سال 1401 خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید