لزوم تلاش برای تغییر نگاه به حوزه فرهنگی / تخصیص اعتبارات توجه لازم به حوزه فرهنگی نداشته است

ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792542

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛

گلمرضا منتظری گفت: باید تلاش کنیم در دولت جدید نگاهمان به فرهنگ تغییر کند، واقعا باید نگاه خود را به فرهنگ اصلاح کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره مهم ترین مشکلات حوزه فرهنگی اظهار داشت: در حوزه فرهنگ چندین موضوع جدی وجود دارد که باید به آن توجه شود، از جمله اینکه هر ساله شاهد بسیاری از پدیدآورندگان آثار فرهنگی هستیم. صنایع دستی، تولیدکنندگان هنری و روزنامه نگاران مشکلات خود را بیان می کنند و البته گاهی کمک های دولت که همان مسکن است، کم است، اما باید به طور اساسی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بحث اقتصاد فرهنگ باید به جایی برسد که بتوانیم بخش قابل توجهی از دغدغه ها و مشکلات این حوزه را با طرحی در مجلس یا لایحه دولت حل کنیم. البته جلسات مقدماتی آغاز شده است. در برخی استان‌ها و در برخی از انجمن‌ها و فعالان هنری درخواست کرده‌ایم در این زمینه پیشنهاداتی ارائه کنند.

منتظری افزود: ما نیز باید در دولت جدید تلاش کنیم تا نگاهمان به حوزه فرهنگی تغییر کند، در واقع باید نگاه خود را به حوزه فرهنگی ارتقا دهیم.

وی گفت: از سوی دیگر گفته می شود فرهنگ اساس و منشأ همه توسعه هاست، اما در عمل در تخصیص اعتبارات و بودجه به حوزه فرهنگی توجه لازم نمی شود. جدی تر باش

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای فرهنگی با همکاری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز پژوهش های مجلس کمیسیون فرهنگی تلاش های خوبی صورت گرفته و جلسات کارشناسی خوبی نیز برگزار شده است. برگزار شد.”

منتظری گفت: خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تهیه اپلیکیشن فرهنگی موافقت کرده و مقرر شده است که دستگاه های تخصصی به زودی آیین نامه مذکور را تدوین کنند که البته در نظر داریم این آیین نامه را جامع کنیم. عملی و موثر.”

وی افزود: و در حوزه فرهنگ نیز نیازمند تدوین آیین نامه مربوط به مطبوعات و رسانه ها هستیم چرا که خبرنگاران ما چندین سال است که از مشکلات خود رنج می برند. و رسانه ای را فراهم کند که در این صورت بسیاری از مشکلات خبرنگاران ارجمند و ممتاز که هر ساله آن را تکرار می کنند، انگیزه آنان را برای انجام این رسالت خطیر کاهش و افزایش می دهد.

منتظری افزود: خوشبختانه این نگاه مثبت در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز وجود دارد و امیدوارم در سال 1401 شاهد برداشته شدن گام های اساسی در حوزه نظام صنفی مطبوعات باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید