لزوم تخصیص اعتبارات ملی برای دامپروری و تولید گوشت در آبیک


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884096

فاطمه محمدبیگی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید بودجه ملی را برای پرورش دام و گوشت قرمز و پروتئین آبیک تامین کند چرا که مواد و هزینه های گوشتی از دامداری های آبیک در سراسر کشور توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; فاطمه محمدبیگی در شورای برنامه ریزی شهرستان آبیک که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: کشت گندم به صورت ویژه در آبیک وجود دارد و احداث باغ انگور و زیتون در این شهرستان به مرحله ملی رسیده است.

وی افزود: در آبیک سهمیه دام وجود ندارد و از وزیر جهاد کشاورزی می خواهیم سالانه یک سطح ملی برای دام و طیور آبیک اختصاص دهد زیرا تولیدکنندگان این منطقه با اعتبار اندک نمی توانند 12 هزار راس دام و مرغداری های بزرگ را پوشش دهند. “

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس گفت: تکمیل شبکه آب و فاضلاب شهر و نگهداری و احداث آنها، احداث تصفیه خانه و تامین لوله و تعویض شبکه آبرسانی است. برای ما بسیار مهم است

محمد بیگی بیان کرد: شهر قشلاق و حوزه دانشگاه شهرهای جدیدی هستند که به شهر تبدیل شده اند اما خدمات شهری را در آنها نمی بینیم و برای تبدیل شدن این دو شهر به یک فصل ویژه آب و فاضلاب نیاز است.

وی با بیان اینکه بودجه ای برای تامین آب شهر قشلاق در نظر گرفته نشده است، گفت: برای آسفالت خیابان های شهر قشلاق ابتدا نیاز به آبرسانی است و تا زمانی که آبرسانی انجام نشود مشکل آسفالت وجود دارد.

وی در پایان گفت: حفر قنوات در منطقه شکرناب و احیای قنوات شهرآباد یکی از مطالبات مردم است و روستاهای شهرآباد و تشه آباد از روستاهای محروم منطقه آبیک هستند و باید با احیای قنوات مشکل خشکسالی در این روستاها برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید