دستور ریاست جمهوری در خصوص تخصیص اعتبارات ویژه برای پروژه “تجهیز و تامین امنیت اماکن آبی در ولایات ساحلی”


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883425

با پیگیری فدراسیون و حمایت وزیر ورزش انجام شد.

با دستور رئیس جمهور برای اجرای طرح «تجهیز و ایمن سازی اماکن آبی استان های ساحلی» «وام ویژه» اعطا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، پس از تدوین طرح «تجهیز و ایمنی اماکن آبی استان های ساحلی» توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی و پیگیری های وزیر ورزش و جوانان؛ رئیس جمهور دستور آزادسازی «اعتبار ویژه» برای اجرای این طرح را صادر کرد.

این در حالی است که تمامی امور مربوط به سواحل استان متبوع بر عهده استانداری هاست، اما فدراسیون نجات غریق و غواصی به رسالت خود در حفظ و حراست از جان همشهریان در اماکن آبی و وظیفه در این حوزه پایبند است. برای آموزش ناجیان غریق، پاسخ داد، اقدام به تدوین طرح «تجهیز و حفاظت از سواحل کشور» کرد.

پس از ارائه این طرح به حمید سجادی وزیر ورزش، با دستور وی در جلسه شورای معاونان وزارت ورزش ارائه و به تصویب رسید.

در همین راستا و با پیگیری وزیر ورزش جوانان، طرح پیشنهادی فدراسیون و گزارش مربوطه توسط مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با حضور رئیس و سایر اعضای هیئت دولت ارائه شد. .

در این جلسه پس از گزارش حیدری، با دستور رئیس جمهور مقرر شد به این طرح و اجرای آن «اعتبار ویژه» داده شود.

مقرر شد این اعتبار از طریق ستاد بحران وزارت کشور تامین شود و اقدامات لازم از سوی سازمان اجتماعی وزارت کشور برای تامین ماشین آلات و تجهیزات لازم انجام شود که در اختیار قرار خواهد گرفت. امدادگران و تیم های غواصی استان های ساحلی به عنوان ذینفع.

همچنین با پیگیری وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه 2 تیرماه جلسه تکمیلی با حضور محمد عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور برگزار شد. مهدی حیدری، رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی. در این جلسه با تاکید بر اهمیت حفظ جان استفاده کنندگان از سواحل، وضعیت نیروی انسانی مستقر در سواحل و نحوه تهیه و استفاده در اسرع وقت از مهمترین موارد برجسته شده در طرح ارائه شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اجرای «سیستم دریای امن تحت رهبری وی» از دیگر مصوبات جلسات اخیر بود. مدل اولیه این طرح توسط هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران با همکاری دانشگاه این استان و جوانان فعال در حوزه دانش ارائه شد.

در این راستا مقرر شد برای تحقق پروژه «تجهیز و ایمن سازی اماکن آبی»، پروژه «سیستم دریایی ایمن تحت آن» در کمترین زمان ممکن تکمیل و اجرا شود.

فدراسیون ناجیان غریق و غواصی با قدردانی از حمایت های دولت و رئیس جمهور محترم در حمایت از اجرای این طرح ابراز امیدواری می کند که اجرای این طرح موجب تسهیل دسترسی هموطنان به سواحل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید