تخصیص تنها 45 درصد از اعتبارات سیل 98 در محدوده جاده گلستان / نبود امنیت; پاشنه آشیل جاده های گلستان سکوت است


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889019

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت؛

مهدی مگانی گفت: تنها 45 درصد از اعتبارات سیل سال 1397 به گلستان اختصاص یافت. اگر این اعتبارات به طور کامل محقق می شد بسیاری از مشکلات حل می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی مگانی به مناسبت روز خبرنگار از تحریریه پایگاه خبری تحلیلی ما گلستان بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران در این مجموعه پاسخ داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه نگهداری راه ها از وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان است، افزود: در سال های اخیر خسارت هایی به زیرساخت های راه وارد شده و برای جبران آن نیاز به اعتبار کافی است. این آسیب تعیین نشده است.

میقانی یادآور شد: در سال 1397 تنها 45 درصد از اعتبارات سیلاب برای جبران خسارات جاده ای به استان تعلق گرفت که 80 درصد آن اسناد خزانه بود.

وی افزود: در زمینه روشنایی معابر نیز در سال های اخیر اقدامات خوبی انجام شده، برخی از معابر فرسوده هستند و گاهی سرقت ها باعث توقف تردد می شود که برای جلوگیری از این سرقت ها تدابیری از جمله بتن ریزی اندیشیده شده است.

این مسئول بابیان اینکه یکی از مشکلات اساسی استان در حوزه روشنایی سرقت است، افزود:

میقانی گفت: در بخشی از گردنه گرگان به کردکوی از آسفالت حفاظت شده استفاده شد و مدتی طول می کشد تا بتوانیم آن را رنگ آمیزی کنیم و این مهم به زودی محقق می شود.

وی در خصوص جاده آق قلا به بندرترکمن گفت: این جاده 35 کیلومتر طول دارد و با وجود اینکه در رسانه ها به عنوان جاده مرگ درج شده اما آمار تصادفات در کشور ما بسیار کمتر از برخی جاده های استان است، هرچند که ما موظفیم جاده را بسازیم، نداریم، اما 17.5 کیلومتر در این محور آسفالت کردیم.

این مسئول بابیان اینکه روزانه 10 هزار تردد در این محور به ثبت می رسد، راه های استان از حفاظت کافی برخوردار است و دزدان ما شبانه روز برای پایداری این شبکه تلاش می کنند و یکی از مشکلات ما کمبود اعتبار است و انتظار داریم نمایندگان مجلس از این راه از مجموعه راه حمایت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید