تنها هدف دشمن از اغتشاشات اخیر ایجاد تلاطم اقتصادی است/ گرایش نظام بانکی و عدم بهره وری پاشنه آشیل اقتصاد کشور است.


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921362

غلامرضا خانکشی پور گفت: دشمنان ایران پس از اغتشاشات اخیر تنها به دنبال افزایش هزینه ها و ایجاد آشفتگی اقتصادی در کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا حنکشی پور استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به اهداف دشمن در حوادث اخیر در خصوص اقتصاد کشور گفت: دشمنان نظام پس از تکانه های اخیر تنها به دنبال افزایش هزینه ها و زیان های اقتصادی در کشور هستند. و خودشان هم می دانستند که با این تحولات نمی توانند به نظام مقدس جمهوری اسلامی لطمه ای وارد کنند، سعی کردند با این اقدامات چرخه اقتصادی کشور را کند کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در خیابان با معاندین همراهی نکردند، بیان کرد: دشمن با آگاهی کامل از این مشکل تنها به دنبال ایجاد اغتشاش در عرصه اقتصادی کشور بود.

حنکشی پور تصریح کرد: در دوران انقلاب هرگاه به آرمان های امام نزدیک شدیم و دولت با این آرمان های مقدس انقلاب گوشه دستگاه اجرایی را کم کرد، شاهد این نگرانی ضد انقلاب بودیم که ایران در عرصه های مختلف به موفقیت نرسد. زمینه ها و رضایت مردم در الگویی برای دنیا باشد، بنابراین سعی در ایجاد تغییر می کنند، اما به طور کلی شکست می خورند.


سیستم بانکی به دلیل عدم تولید مضر است

این کارشناس اقتصادی بر اهمیت «نظام بانکی» به عنوان پاشنه آشیل کشور تاکید کرد و گفت: نظام بانکی با نبود تولید مرکزی و عدم سرازیر شدن نقدینگی به سمت تولید مضر است. نظام اقتصادی در بخش بانکی باید به گونه‌ای باشد که فعالیت‌های غیرمولد گران باشد و این هزینه‌ها به اندازه‌ای باشد که اولویت صاحبان سرمایه، مسئله تولید باشد که باید به صورت ساختاری اتفاق بیفتد.


بهره وری اقتصادی نادیده گرفته شده است

وی با بیان اینکه موضوع «بهره وری» مغفول مانده است، گفت: این حوزه نیازمند توجه ویژه است و بسیاری از تحولات کشور در حوزه تولید که شاهد افزایش قیمت ها به دلیل هزینه تولید هستیم، به بهره وری مربوط می شود.

خانکشی پور ادامه داد: بهره وری یعنی برنامه ریزی درست برای پیشرفت و اجرای درست برنامه ها توسط عوامل مسلط برای تغییر روش های قبلی و ایجاد طرح جدید و اجرای درست.


اجرای برنامه های صحیح نیازمند شفافیت آمار و اطلاعات دقیق است

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برنامه های درست نیازمند شفافیت آمار و اطلاعات دقیق است، گفت: باید بپذیریم که روش های قبلی موثر نبوده و باید تغییر کند، این باور که تغییر کارایی پاشنه آشیل اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید