تمرکز دولت بر دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی / توجه به ظرفیت های اقتصادی استان ها و ایجاد بهره وری و توسعه بنگاه های اقتصادی

ساعت: 18:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785377

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصاد کشور باید فاصله منابع و مصارف کشور به حداقل برسد و مدیران کشوری و استانی مسئولیت کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها را بر عهده بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; مسعود میرکاتمی در جمع معاونان و مدیران سازمان مدیریت، برنامه ریزی و برنامه ریزی استان زنجان گفت: برای رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصاد کشور باید فاصله منابع و مصارف دولتی به حداقل برسد و مدیران ملی و استانی باید برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمد. عهده دار شدن.

وی گفت: با وجود منابع طبیعی غنی در کشور متاسفانه شاهد کاهش درآمد خانوارها و عدم انگیزه سرمایه گذاری هستیم که با برنامه ریزی و برگزاری جلسات مراکز بودجه در آینده نزدیک شاهد حرکت و تحول هستیم. . در جهت اقتصادی به سمت یک دولت اقتصاد محور.» و ما برنامه محور خواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایجاد صندوق سرمایه گذاری در استان ها و تفویض اختیارات به مدیران برای تجهیز وجوه حاصل از فروش مازاد فضای اداری و درآمدهای مالیاتی برای ایجاد بهره وری و توسعه بنگاه های اقتصادی در استان ها است. اقدامات مهم دولت در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های بودجه 1401، مبلغ غیرمتمرکز، ساده، قابل فهم و هدفمندی است که پشتوانه اهداف اصلی کشور است.

میرکاتمی اضافه کرد: مدیران استانی برای رسیدن به رشد 8 درصدی باید رویکرد ملی به مسائل عمرانی داشته باشند و در شهرستان و حتی بخش خود مسئولیت تحقق اهداف استانی را برعهده داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید