توجه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای افزایش بهره وری تولید در استان زنجان است


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803572

استاندار زنجان با تاکید بر ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای افزایش بهره وری تولید در استان زنجان گفت: دانش در حال تغییر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امروز در مراسم افتتاح خط تولید ایربگ در کارخانه لاستیک زنجان اظهار داشت: دولت به استانداران محلی اعتماد دارد که تاکنون چنین نبوده است و چون پول نفت است و دولت مستقل از بخش خصوصی است. چندین پروژه و سرمایه گذاری دولتی را راه اندازی کرده اند تا مردم در این مسیر احساس خوبی داشته باشند.

افشارچی با اشاره به برنامه رشد اقتصادی 8 درصدی کشور و هدف رشد 8.7 درصدی استان زنجان در سال 1401، افزود: دستیابی به این هدف در گرو تلاش و آرمان ما و کمک مجموعه هایی مانند شستا و یارن تایر است.

استاندار زنجان گفت: فرمانداران بومی نیز در تلاش هستند و نیاز به تسهیلگر، کارگروه و همراه در مجموعه دولت داریم.

وی گفت: بنابراین در تلاش هستیم تا رشد اقتصادی 8.7 درصدی را در استان به دست آوریم. وی ادامه داد: سال آینده به 35 هزار میلیارد تن سرمایه گذاری فولادی در استان زنجان نیاز داریم که بخشی از آن در بخش مسکن، بخشی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و بخشی دیگر بر اساس بخش است. همچنین از مجموعه شستا و نخ تایر قول می دهیم که در سال آینده به ما کمک کنند تا پروژه هایی را که امروز از مجموعه قول می دهیم وارد پازل بزرگ ذهنی خود در مجموعه مدیریت استان کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه نگاه متفاوتی به شستا داریم، گفت: خوشبختانه سرمایه گذار از تهران به سمت ما نقل مکان کرده است و با توجه به اینکه زنجان در کریدور شرق و غرب کشور قرار دارد و دارای ویژگی های مثبتی است، نگاه ما به شستا علاوه بر آن. به سرمایه گذاری، افزایش بهره وری.

وی گفت: مجموعه هایی مانند شستا که ضریب ریسک بالایی دارند باید روی این موضوع تمرکز کنند که چقدر منابع کمتری می توانیم سرمایه گذاری کنیم و درآمد بیشتری کسب کنیم.

افشارچی گفت: باید به سرمایه گذاری کلان اینگونه نگاه کنیم و به سمتی برویم که مبتنی بر دانش باشد و مرز دانش در تولید کلان و خلق و فروش دانش در حال تغییر باشد.

وی گفت: ما در زنجان به این امر متعهد هستیم و باید در این زمینه توجه بیشتری شود و برای سهولت در کنار فعالان این حوزه خواهیم بود.

استاندار زنجان گفت: به دنبال این هستیم که برای بهره وری به سراغ شرکت های دانش بنیان برویم تا انرژی کمتری مصرف و برای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید