کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری حاصل اقتصاد دانش بنیان است


ساعت: 17:04
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816960

حضرت آیت الله خامنه ای کاهش بهره وری را یکی از مشکلات مهم کشور دانستند و گفتند: کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری نتیجه اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای امشب (دوشنبه 10 فروردین 1401) و در شب عید نوروز، زنده و در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

محور اظهارات وی به شرح زیر است:

– سومین نوروزی است که از قرب امام رضا (ع) محرومم، از حضور در جمع پرشور نمازگزاران محرومم، از راه دور سلام می کنیم و درود می فرستیم.

– لحظاتی هست که گاهی از سال نو ایرانی سال اول و همین عید بهاری گفتم. یکی از نکات این عید ذکر و نماز و معنویت است. شب گذشته همه مردم و اقشار مختلف و جوانان اردوهای جهادی در این لحظه تحویل با خدا صحبت کردند.

-لحظه دیگر طعم خاص ایران است، انسان احساس عمیق اندیشی می کند، بهار مظهر امید است. بهار به انسان می گوید مدرنیته می آید، این پیام را به مردم می دهد. پیام در حال رشد است. این امید به منفعت با نیمه شعبان بود. امید سرچشمه همه حرکت ها و پیشرفت هاست.

– تا زمانی که کسانی که از طرف مردم صحبت می کنند می توانند در مردم امید ایجاد کنند، این عامل مهمی برای پیشرفت است.

– ما زمینه های امید زیاد داریم، دشمنان امید مردم قهر کنند.

– من بحث اقتصادی را در روز اول سال به دلیل اهمیت اقتصاد مطرح می کنم. اگر اقتصاد با عدالت ایجاد شود، کشور رونق می گیرد.

– در دهه 90 با چالش های اقتصادی مواجه بودیم، مردم باید از شر آن خلاص شوند. برای ملت آسایش ایجاد کنید.

– در اقتصاد بحث اصلی تولید است. مسئولان کار خودشان را کردند اما امروز مشکل اصلی ما اقتصاد است. رویکردهای جدید به مردم را تشویق و تشویق می کند. رویکردهای مردمی همچنان دلگرم کننده هستند.

– علم و فناوری پیشرفته برای ایفای نقش کامل در همه عرصه های تولید، اگر این سیاست را دنبال کنیم و دانش را بر اقتصاد کشور پایه گذاری کنیم و بنگاه های دانش بنیان را افزایش دهیم، هزینه ها را کاهش دهیم، بهره وری و محصولات را افزایش دهیم. بیایید آن را رقابتی کنیم

کشاورزی را مثال می زنم، این بخش از حوزه دانش از صنعت و خدمات به دور است.

– اگر در کشاورزی موفق به این پیشرفت شویم به امنیت غذایی می انجامد. دوم، افزایش درآمد کشاورزان. مشکل کمبود آب نیز قابل حل است.

– در سایر بخشها (تولید و خدمات) نیز همین برکات وجود دارد. بهره وری فعالیت های اقتصادی را بهبود می بخشد. این نکته مهم و حساس و اساسی است; یکی از مشکلات کشور کاهش بهره وری است. بهره وری در کشور پایین است. ما از نظر بهره وری عقب هستیم. اگر در عرصه دانش حرکت کنیم این مشکل حل می شود.

– دستیابی به پیشرفت عادلانه در اقتصاد و حل مشکل فقر در کشور تنها با تقویت تولید.


تکمیل می شود…

دیدگاهتان را بنویسید