تولید دانش بنیان بهره وری را افزایش می دهد/ امروز صلابت جبهه مقاومت آشکار است


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817647

ائمه جمعه لرستان تولید محصولات دانش بنیان را موجب افزایش بهره وری دانستند: امروز بیش از هر زمان دیگری صلابت جبهه مقاومت به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهروحی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: نوروز مصادف با چهارشنبه شعبان معنویت و نشاط خاصی را در کشور و استان به ویژه در سایر نقاط کشور ایجاد کرد، ماه شعبان فرصت ارزشمندی برای رشد و کمال معنوی، تقوا و ایمان به عمل صالح فراهم کرد.

وی افزود: سالی که گذشت با موفقیت ها، سختی ها و مشکلاتی همراه بود که باید در آینده به آن ها نگاه کنیم و سالی که تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی نامیده می شود، اقتصاد دارای مولفه های مشخصی است، اما از جمله آنهاست. تولید جایگاه ویژه ای دارد زیرا موجب رشد اقتصادی و اشتغال، کاهش تورم و افزایش درآمد سرانه ملی برای مردم و موجب عزت و عزت یک کشور می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اگر این تولید بر اساس دانش باشد و نوع تولید به گونه ای باشد که اشتغال زایی بیشتری داشته باشد و هم بر اساس دانش و هم اشتغال ایجاد کند، باعث پیشرفت در تحول می شود.

وی تصریح می کند: در قرن اخیر و در دهه هایی که از سر گذرانده ایم، می بینیم که تحولی رخ داده است و همه اینها به این دلیل است که دانش محور همه این تغییرات است و این دانش باید وارد عرصه اقتصادی و تولیدی شود. برای شتاب بیشتر در کشور

شاهرخی بیان کرد: فناوری پیشرفته باید در همه عرصه های تولید وارد شود و بر پایه دانش باشد تا کیفیت محصول ارتقا یابد و اگر محصول مبتنی بر دانش باشد منجر به کیفیت محصول می شود، در واقع محصول مبتنی بر دانش است، هزینه تمام شده تولید. کاهش می یابد و محصول نهایی با قیمت کمتری به دست مصرف کننده می رسد که باعث افزایش بهره وری می شود و در این صورت محصول قابل رقابت با محصولات خارجی می شود و می تواند در بازارهای جهانی رقابت کند.

امام جمعه خرم آباد گفت: درخواست مدیریت این بود که شرکت های دانش بنیان دو برابر شود و فرصت های شغلی به 600 هزار شغل برسد. برخی شرکت های دانش بنیان ایجاد می کنند اما نتایج دانش بنیان ندارند. این برای افراد تحصیلکرده لازم است تا بتوانند زوایای این امر را بررسی کنند و خود را وقف پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی کنند، وارد میدان شوند.

وی گفت: تقوا اقتضا می کند که کسانی که توان اجرای این گونه برنامه ها را مطابق با شعار سال نمی بینند مسئولیت دیگران را بر عهده بگیرند و در روستاها اگر دیده می شود عده ای توانایی ندارند. شعار سال را فوراً اجرا کنید: «چون استان جایی برای آزمون و خطا ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: لرستان سال ها پیش به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی شد اما استان از اقتصاد مقاومتی بی بهره است.

قدرت جبهه مقاومت آشکار است

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های این هفته بروجرد گفت: مذاکرات بین تیم ایران قوی است. امروز ایران از موضع قدرت وارد می شود و مرکز جاسوسی اسرائیل در هم کوبیده شده است. آنها درست هستند.

وی افزود: عربستان با حمایت آمریکا و اسرائیل به یمن حمله می کند اما در حالی که یمن سلاح نظامی نداشت شکست خوردند اما امروز موشک ها، پهپادها و موشک های قدرتمندی وجود دارد که عربستان را تحت فشار قرار داده است. عربستان و امارات قدرت جبهه مقاومت همیشه آشکار بوده است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به قیام مردمی یزد گفت: سالگرد قیام مردمی یزد در 7 فروردین 57 برای چهل شهید تبریزی بود که تعدادی از آنها شهید بودند و تظاهرات جسورانه ای بود که مردم را به زمین زد. رژیم ظالم

وی افزود: امسال سالروز رحلت آیت الله میرزای شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع است که شرکت انگلیسی را با تحریم فتوایی خود به زانو درآورد و فتوا به حدی بود که دربار ناصرالدین شاه نیز قلیان را شکست و دشمن پس از فتوای میرزای شیرازی به قدرت شیعیان پی برد.

حسینی گفت: در این چند روز سه دنیای بزرگ را از دست دادیم. عالم مجاهد آیت الله شهری با آسیب مواجه شد و مقاومت کرد. متأسفانه عده ای ترسو که خدمت خود را به دشمن ثابت کرده اند به علما و بزرگان دین توهین کرده اند: «و امیدواریم پلیس فتا این افراد را دستگیر کند.

امام جمعه بروگر با اشاره به شعار سال گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید بر اساس دانش و اشتغال زایی اعلام شده است و دانش بنیان به معنای عمل به علم و سازندگی مبتنی بر علم است. و دانش زمانی که می بینیم کارگاه یا کارخانه ای در حال شکست است.» نشانه این باشد که کار کارشناسی انجام نشده است.

رونق تولید بومی راه نجات اقتصاد کشور/تغییر نژاد بذر یا دام در شهرستان بسیار حائز اهمیت است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت گفت: باید برای علم آموزی حاضر بود و ساعاتی از روز را برای عبادت در راه خدا برنامه ریزی کرد. ما در اسلام رویکرد حذفی نداریم، رویکردها باید اصلاحی باشد.

وی با اشاره به فضیلت عبادت جمعه افزود: باید به حضور نماز جمعه توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که مهمترین مسائل در این روز توسط خطیب نماز جمعه بیان می شود.

از کوهدشت دارم با اشاره به اهمیت شعار سال «تولید; رهبر معظم انقلاب فرمودند: وقتی تولید داخلی به خواب رفت، بیکاری جوانان، رکود و تورم در جامعه ظاهر شد، باید با تکیه بر امکانات داخلی آن ها را حل کنیم.

وی افزود: راه نجات اقتصاد کشور رونق تولید داخلی است، اعتقاد بر این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ظرفیت داخلی بهره برداری می کنند و تولید را تقویت می کنند.

طهماسبی با اشاره به تمرکز رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر نامزدی سال بر اساس تولید، گفت: دلیل این نامزدی ها این است که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و تبدیل به یک گفتمان و مطالبه ملی شود.

خطیب نماز جمعه کوهدشت گفت: دانش‌سازی به این معناست که چند جوان، کشاورز یا استاد دانشگاه بر مبنای علمی حرکت کنند و شرکتی را برای تولید محصولی متشکل از دانش و عمل علمی راه‌اندازی کنند که نیاز به حمایت همه‌جانبه مسئولان دارد.

وی گفت: معشوره باید 30 سال پیش ساخته می شد. در کوهدشت باید با هوشیاری دست همگان را دراز کرد و شعار رهبر معظم انقلاب را به کار گرفت. تغییر نژاد بذر یا دام بسیار مهم است ما بهترین خاک حاصلخیز و نیروی کار توانمند را داریم.«ما ظرفیت خوبی در زمینه باغ انار داریم که کیفیت آن شهرت ملی و جهانی دارد.

طهماسبی گفت: تیراندازی که گاهی در سطح شهر صورت می گیرد جرم است و باید با قاطعیت و جدیت برخورد شود. چه چیزی در این شهر تفنگ را شبیه بیل و کلنگ می کند؟! این چه افتخاری است؟! ما باید حسادت دینی و فرهنگی داشته باشیم که آدمی را می کشد که انگار جامعه ای را کشته است. برای رفع این مشکل باید از ظرفیت معتمدین، ریش سفیدان و ریش سفیدان استفاده کرد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به لزوم تغییر رفتار بازیگران اقتصادی کشور گفت: اتکا به نفت در اقتصاد باید از بین برود و در حوزه تولید داخلی تلاش کنیم.

وی گفت: رسانه های شهرستان باید نقد دلسوزانه و صیانت واقع بینانه داشته باشند، امیدواریم امسال شهرستان کوهدشت رشد و توسعه پیدا کند و همه جریان ها همیشه با اتحاد و خیرخواهی پیش بروند.

طهماسبی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهدشت داریم که امیدواریم مردم و مسئولان در آن حضور باشکوهی داشته باشند. و از این جلسه بهره مند شوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید