اقتدار جبهه مقاومت در منطقه از صلابت و اقتدار سپاه سرچشمه می گیرد/ امروز منسجم ترین و به روزترین سازمان را در سپاه می بینیم.


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823579

سردار محمد رئوفی نژاد گفت: خوشبختانه امروز شاهد منسجم ترین، آماده ترین، به روزترین و توانمندترین سازمان های سپاه در عرصه های مختلف هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ محمد رئوفی نژاد (قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص)) در گفت و گو با خبرنگار موج رسا؛ وی با تبریک دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از اقدامات بزرگ و ماندگاری بود که پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با تدبیر و تدبیر شکل گرفت. بصیرت امام خمینی.

وی با تأکید بر اینکه فرمان تأسیس سپاه بزرگترین کار امام راحل از بدو تأسیس حکومت جمهوری اسلامی بوده است، گفت: بعدها که دلایل این امر را بررسی و تحلیل کردیم، مشخص شد که من از چه زوایای جامعی دارم. آینده انقلاب و نظام و کشور را همه جانبه و کل نگر دیدند و با این نگاه دوراندیشانه تصمیم به تشکیل و ایجاد سپاه گرفتند.


*سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأموریت مقابله با انواع توطئه ها را به دستور امام راحل دریافت می کند

سردار رئوفی نژاد افزود: سپاه به عنوان یک نهاد جوان، مردمی، انقلابی، ولایی و پر انرژی وظیفه مقابله با انواع توطئه های داخلی و خارجی و دفع توطئه های نظام اسلامی و انقلاب را از هر جهت داشت.

وی با بیان اینکه همزمان با صدور فرمان موسس تمامی ماموریت های امنیتی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، انتظامی و غیره به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش شد گفت: دهه انقلاب اسلامی خوب بازی کردم

سردار رئوفی نژاد با بیان اینکه از ابتدای جنگ تاکنون حضور سپاه در جنگ بسیار چشمگیر بوده است، گفت: با وجود اینکه سپاه سازمان منظم و مشخصی برای حضور در جبهه و جنگ نداشت، اما در داخل مرزها جنوب و غرب کشور حضور بسیار چشمگیری داشتند.

وی افزود: با شروع جنگ، سپاه نقش خود را به خوبی ایفا کرد و تشکیلات خود را ایجاد کرد، یعنی آموزش های نظامی و ساختار سازمان های نظامی ایجاد کرد تا بتواند در جنگ و دفاع مقدس موثر باشد. “

سردار رئوفی نژاد گفت: سپاه علاوه بر آموزش و ایجاد ساختار سازمانی، ضمن حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، عملیات های بزرگ بسیاری از جمله ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین را انجام می دهد. ، اورشلیم و غیره که در نهایت انجام شد. به این نتیجه رسیدند که سازمان باید بجنگد.


* امروز شاهد منسجم ترین، قوی ترین و به روزترین سازمان در سپاه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل و بنا به تشخیص و دستور تاریخی امام راحل در 26 شهریور 1364 در اواسط جنگ، امام (ره) دستور تشکیل سه زمینی، هوایی و نیروی دریایی برای سپاه. او بر عهده گرفت.

سردار رئوفی نژاد افزود: با تشکیل گردان ها، تیپ ها، لشکرها، قرارگاه ها و ساختارهای نظامی در قالب این سه نیرو متناسب با نیازهای جنگ و مأموریت سپاه، شاهد توسعه سازمان و مأموریت های نظامی بوده ایم. این نهاد انقلابی.

وی با بیان اینکه سپاه به هشت سال دفاع مقدس افتخار می کند، افزود: سازمان تشکیل شد، یگان های سپاه و سازمان های نظامی یکپارچه و تجهیز شدند و پس از پایان جنگ به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1369 دستور تشکیل دو نیرو برای توسعه سپاه را صادر کرد که شامل نیروی قدس و سازمان مقاومت بسیج بود. بنابراین سپاه از سال 90 با 5 نیرو وارد عمل شد و امروز خوشبختانه شاهد آن هستیم.

رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به ورود و حضور سپاه در عرصه های مختلف گفت: سپاه از بدو تاسیس تاکنون در ابعاد مختلف نظامی، اطلاعاتی، سازندگی، غیرنظامی، فرهنگی، امنیتی و زلزله و همچنین در ابعاد مختلف بوده است. محرومیت‌ها «که بسیار مهم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، ایشان حضور داشتند و همواره شاهد فعالیت‌های چشمگیر سپاه از گذشته تا امروز در عرصه‌ها و عرصه‌های مختلف بوده‌ایم.


*سپاه یکی از قوی ترین و قدرتمندترین گروه های جمهوری اسلامی است

وی با بیان اینکه امروز بحمدالله سپاه بسیار منسجم و مقتدر است و به عنوان مجموعه ای جامع و همه جانبه در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: امروز سپاه به عنوان یکی از قوی ترین و قوی ترین مجموعه ها و توانایی های لازم بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در مولفه های مختلف است.

سردار رئوفی نژاد گفت: به ویژه در حوزه مسائل هوایی و فضایی امروز شاهد اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقش مهم و موثر موشکی در دفاع از ایران اسلامی هستیم. این اقتدار در وقایع مختلفی که رخ داد خود را نشان داد.»

وی بیان کرد: در مجموع بر اساس تعهدات سپاه از ابتدا تا کنون، بنا به قضاوت، تدبیر و دستور امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نظام نیازمند و نیازمند توجه مردم به پاسداری از آرمان ها است. ، اصول و ارزش های جمهوری اسلامی. خدا را شاکریم که شاهد و ناظر حضور سپاه در عرصه ها و مراحل مختلف هستیم.


* فرهنگ مقاومت در منطقه نشات گرفته از سپاه و دفاع مقدس است

سردار اوفی نژاد با اشاره به قدرت و قدرت سپاه در خارج از کشور، نقش سپاه در صدور انقلاب اسلامی و علت تحریم یا قرار دادن سپاه در لیست سازمان های تروریستی آمریکا، گفت: یکی از خواسته ها و دستاوردهای 8 سال دفاع، مقاومت بود.»

وی گفت: آثار و مظاهر مقاومت از سال 1361 و عملیات بیت المقدس وجود داشت و جلوه دیگر آن با تشکیل جبهه مقاومت لبنان آغاز شد. همزمان با عملیات بیت المقدس، رژیم غاصب صهیونیستی به جنوب لبنان حمله کرد. لبنان نشات گرفته از دفاع مقدس است که در آرمان های نیروهای استانی و انقلابی لبنان و مجاهدین لبنانی منعکس شده است.

سردار رئوفی نژاد با بیان اینکه در آن روز شاهد تشکیل جبهه مقاومت هستیم، گفت: البته نیروی قدس سپاه در خط مقدم این حرکت و مأموریت بود و از همان ابتدا که نیروی قدس کار خود را آغاز کرد، تلاش برای تشکیل جبهه مقاومت شد و تا سال 1376 شاهد اقدامات خوبی در تشکیل جبهه مقاومت بودیم.

وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی در خرداد 97 به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد، افزود: فرهنگ مقاومت را تعمیق کردیم و جبهه مقاومت را در خارج از کشور توسعه دادیم و اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی به ویژه در لبنان با واکنش شدید جبهه مقاومت به فرماندهی، درایت و هدایت حاج قاسم مواجه شدند.

سردار رئوفی نژاد گفت: امروز جبهه مقاومت به شکلی منسجم و قدرتمند شکل گرفته است به گونه ای که هرگونه تعاملی که مخالف اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های اسلامی باشد با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. “


* دشمنان قدرت سپاه را نشان نمی دهند

فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت در خارج از مرزها ارتش تشکیل داده است، ادامه داد: ارتشی که می تواند در هر زمان و مکان برای دفاع از آرمان ها حضور داشته باشد و با هر نوع توطئه ای مقابله کند.

وی گفت: در مجموع همانطور که فرماندهی، رهبری، قدرت و اقتدار جبهه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلاصه می شود، نقش، اقتدار و بازدارندگی سپاه به ویژه در بحث موشکی و فضایی بر آن پوشیده نیست. طبیعی بود که هم صهیونیست‌ها و هم آمریکایی‌ها نتوانند در مقابل این نیرو ایستادگی کنند و اینقدر قدرت را تحمل نکنند، بنابراین چند سال پیش سپاه را در فهرست تحریم‌ها و سازمان‌های تروریستی قرار دادند.

سردار رئوفی نژاد تاکید کرد: هیچکدام از اینها تاثیری در روند توسعه و توان و ماموریت های سپاه در قالب جبهه مقاومت نخواهد داشت. قدرت برگرفته از قدرت و اقتدار سپاه است و قدرت سپاه نیز برگرفته از قدرت و اقتدار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


* روحیه جوانی و انرژی امروز سپاه از ابتدای پیدایش همین روحیه است

وی در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سپاه پیر نشود و روحیه جوانی در سپاه بماند، گفت: ما هنوز در سپاه هستیم اما روحیه کیر همان روح اول است. شکل گیری.

سردار رئوفی نژاد افزود: روحیه جوانی، انرژی، اقتدارگرایی، خدمت، فعالیت و مردم گرایی همچنان در سپاه در بخش های مختلف وجود دارد که رهبر معظم انقلاب، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نمونه ای از این روحیه و روحیه را بر شمردند. انرژی.”

وی خاطرنشان کرد: می گفت سردار شهید سلیمانی سن زیادی داشت اما شبانه روز نداشت و به عنوان یک جوان پرانرژی شبانه روزی و بارها در داخل و خارج از کشور کار می کرد.

سردار رئوفی نژاد گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب توجه جدی به تداوم روند نشاط، انرژی، اقتدار و روحیه جوانی در سپاه است حتی اگر سن و سال نیروهای سپاه بالا باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید