هدف دولت سیزدهم دستیابی به رشد اقتصادی 3.5 درصدی از طریق بهره وری است


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840929

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: هدف مهم دولت سیزدهم رسیدن به رشد 3.5 درصدی از محل بهره وری است چرا که 3.5 درصد رشد اقتصادی باید از این محل باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; میرسامان پیشوایی ظهر امروز در جلسه هیات مدیره و هیات مدیره توسعه مدیریت استان زنجان با اشاره به هدف گذاری 8 درصدی رشد اقتصادی در سال جاری اظهار داشت: هدف مهم دولت سیزدهم دستیابی به رشد بهره وری 3.5 درصدی است چرا که رشد 3.5 درصدی اقتصاد باید از اینجا اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر باید سرمایه بیشتری تزریق شود یا از بهترین سرمایه موجود استفاده شود.

پیشوایی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده بود که از محل بهره وری 2.8 درصد رشد حاصل شود اما متاسفانه آمار رشد بهره وری در 10 سال گذشته منفی (1-) بوده و عقب هستیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان اینکه رشد بهره وری طی دو سال گذشته مثبت بوده است، گفت: این نرخ در سال گذشته 2.9 درصد بود که عدد خوبی به نظر می رسد اما اگر بیش از 3 درصد بهره وری داشته باشیم. رشد در دو سال آینده به سختی به سطح 1390 می رسیم.

وی با بیان اینکه حذف بند «ه» تبصره 18 قانون بودجه امسال دستگاه ها را موظف به ایجاد چرخه بهره وری و برنامه ریزی، اجرا و معرفی شاخص ها می کند، گفت: دولت متاثر است.

پیشوایی با بیان اینکه امسال آموزش و توانمندسازی در زمینه بهره وری را در برنامه داریم، خاطرنشان کرد: در صورت آمادگی استان زنجان می توانیم به عنوان یکی از استان های پیشرو در زنجان و سایر استان های غربی کشور آموزش انجام دهیم. به این استان ارسال شد.

وی افزود: اگر بهره وری را با جبران خدمات، تخصیص بودجه و ارتقاء و انتصاب مدیران پیوند دهیم، این امر موجب عملی شدن می شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال گذشته همه استان ها به برنامه های بهره وری دست یابند و همه استان ها از برنامه ششم عقب هستند.

وی افزود: زنجان یکی از سه استان موفق در عملکرد فعلی در بین استان هاست هرچند با عملکرد مطلوب فاصله دارد.

پیشوایی با اشاره به دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی در زمینه بهره وری گفت: یکی از برنامه های امسال در سطح کشور ایجاد جریان های نوآورانه و مولد است و در هر استانی که بتوانیم نوآوری و رقابت را پرورش دهیم بهره وری خود به خود افزایش می یابد. “

وی با بیان اینکه حوزه های حمل و نقل، کشاورزی و انرژی برای ایجاد جریان های نوآورانه و مولد انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: در صورت آمادگی می توانیم یکی از تحولات این رویداد ملی را در استان زنجان اجرا کنیم.


*سیستم ثبت نام حقوق و دستمزد مدیران از 19 خردادماه در دسترس عموم قرار می گیرد

محمدرضا عطاردی رئیس مرکز اطلاعات اداری و امنیت فضای مجازی سازمان اداری و استخدامی نیز در این نشست گفت: یکی از دغدغه های نظام اداری سامانه های متعدد و سازمان اداری و استخدامی است. دارای 8 سیستم

وی با بیان اینکه تلاش برای اتصال سیستم ها در حال انجام است، گفت: بخشی از کار انجام شده و مابقی در مرحله دوم انجام می شود.

عطاردی گفت: گام اصلی که باید برداشته شود یکپارچه سازی سامانه ها است تا اطلاعات یک بار از مبدا وارد و ثبت شود که باید به آن سمت برویم. و ثبت حقوق و درآمد مدیران که 5 سال است اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز اطلاعات اداری و امنیت فضای مجازی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در ماه‌های اخیر سامانه‌ای تدوین و پیاده‌سازی شده است که در آن آمار و اطلاعات حقوق و درآمد مدیران و دستگاه‌های استانی ارائه شده است. ثبت می شوند. و نمایش داده می شود.”

وی با بیان اینکه ما فقط یک شومن هستیم و از دستگاه ها آمار می گیریم، گفت: برخی از دستگاه ها هنوز این اطلاعات را ارائه نکرده اند اما اطلاعات سامانه از 20 خردادماه در دسترس همه مردم قرار می گیرد و در صورت اطلاع رسانی ناقص است، دستگاه باید پاسخگو باشد.

عطاردی با بیان اینکه بر اساس دستور رئیس جمهور، کد ملی مشتری در هنگام ورود به تمامی دستگاه ها اخذ و ثبت می شود، خاطرنشان کرد: با این اقدام مشتریان هر سرویس شناسایی و گزارش آن در سطوح مختلف ارائه می شود و از رضایت مندی نیز قدردانی می شود. که مردم در مورد کیفیت خدمات درجتفی نظر دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید