بیشترین سرمایه گذاری در بخش صنعت است/ 45 درصد رشد اقتصادی زنجان مربوط به بهره وری است


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809188

معاون استاندار زنجان با اشاره به سرمایه گذاری 36 هزار میلیاردی استان زنجان در سال آینده گفت: بیشترین سرمایه گذاری در حوزه صنعت خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خلیل قاسملو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی تعیین شده برای استان زنجان 8.7 درصد است، گفت: رشد اقتصادی در دو بخش بهره وری و سرمایه گذاری صورت می گیرد.

وی گفت: بهره وری یعنی افزایش تولید بدون افزودن سرمایه و نیروی کار با استفاده از ظرفیت های موجود. ۴۵ درصد رشد موجود باید در بهره وری باشد و ۵۵ درصد باقیمانده باید از طریق سرمایه گذاری افزایش یابد.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان گفت: بر اساس برآوردهای موجود سرمایه گذاری مورد نیاز برای دستیابی به رشد اقتصادی تعیین شده سرمایه گذاری بین 33 تا 37 میلیارد تن برآورد شده است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این رشد اقتصادی باید ارزش افزوده به 115 هزار میلیارد تن برسد، ادامه داد: نسبت سرمایه به تولید این حجم سرمایه حدود 33 تا 37 تریلیون تن است.

قاسملو با بیان اینکه برآورد سرمایه گذاری های لازم در شهرستان ها انجام شده است، افزود: سرمایه گذاری هایی در استان انجام شده و به دنبال تکمیل این سرمایه گذاری ها و استفاده از آنها هستیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های جدید بر اساس آمایش سرزمین در حال انجام است، افزود: در سرمایه گذاری ها باید پتانسیل های سرزمینی در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه هدف ما از این سرمایه گذاری ها تکمیل سرمایه گذاری ها و سرمایه گذاری های گذشته بر اساس ظرفیت سرزمینی است، خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاری هایی که در محله های مختلف انجام می دهیم زیرساخت ها در نظر گرفته شده و زمین نیز در نظر گرفته می شود. استفاده از ظرفیت برنامه ریزی و پژوهشی

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم سرمایه گذاری ها در بخش صنعت انجام می شود، گفت: حدود 33 تا 34 درصد ارزش افزوده تولیدی صرف سرمایه گذاری در بخش صنعت می شود.

قاسملو با بیان اینکه 14 تا 17 درصد ارزش افزوده تولید شده در بخش کشاورزی سرمایه گذاری می شود، افزود: بیشترین سرمایه گذاری به ترتیب در صنعت، خدمات و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی دارای بیشترین ارزش افزوده با کمترین سرمایه است، گفت: بخش خدمات گرانترین بخش و بیش از 40 درصد بالاتر از سرمایه تولید آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید