نیاز صنعت خودرو به سرمایه گذاری در بومی سازی خودرو در آینده/ مشارکت دانش بنیان به عنوان محرک بهره وری


ساعت: 09:28
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1905346

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به ورود صنایع دانش بنیان در تولید خودروهای آینده و رسیدن به مرحله نمونه سازی، گفت: امروز صنعت خودرو نیازمند سرمایه گذاری برای بومی سازی خودروهای آینده و افزایش ظرفیت است. مشارکت شرکت های دانش بنیان برای افزایش بهره وری.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; هدف از رویداد فناوری خودروی آینده در هفته گذشته افزایش یافت مشارکت پایگاه های دانش و معرفی فن آوری ها و فن آوری های محلی برای صنعت خودروسازی برگزار شد.


مشارکت پایگاه های دانش عامل افزایش بهره وری است



تمرکز این رویداد بر روی خودروهای برقی، هیبریدی، خودروهای متصل، فناوری های مرتبط با سیستم های پیشرفته کمک راننده و رانندگی خودکار و همچنین برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های مرتبط با تست و تست خودرو در کشور بود.

در چنین رویدادهایی شرکت های دانش بنیان که در حوزه فناوری های نوین صنعت خودرو توانمند هستند، راهکارهای خود را برای رفع نیاز خودروسازان ارائه می دهند و به این ترتیب پیوند ارتباطی بین شرکت های دانش بنیان و شرکت های خودروسازی شکل می گیرد.

بیشتر بخوانید:
معاون وزیر سمات: ساماندهی تولید و عرضه در طرح تحول ساختاری صنعت خودرو


لزوم سرمایه گذاری صنعت خودرو در بومی سازی خودروهای آینده



منوچهر لقیقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت که به عنوان نماینده این وزارتخانه از این رویداد بازدید کرده بود، در خصوص خودروهای نوینی که نیاز کشور را برآورده می کنند و مزیت های تولیدی دارند و نیاز به دانش بیان کرد. -بر اساس حمل و نقل در گفتگو با راه دانا وی گفت: توجه ویژه به خودروهای آینده یکی از نیازهای صنعت خودرو در کشور است و امروزه پژوهش در زمینه این خودروها حائز اهمیت است. شرکت های دانش بنیان محلی به مرحله طراحی و نمونه سازی رسیده است و برای دستیابی به عملکرد و نتایج مطلوب نیاز به افزایش سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: خودروهای آینده مبتنی بر دانش و فناوری روز خواهند بود دانش محور امروز وارد عرصه ساخت این خودروها شده اند و حضور پررنگ تری نسبت به گذشته دارند که در کنار همکاری استارت آپ ها مسیر ایجاد فناوری و استفاده بهینه از این قدرت دانش بنیان هموارتر خواهد شد.

روگی تصریح کرد: دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد فناوری‌های جدید دارند و بسیاری از پیشرفت‌های فناوری‌های جدید خودروسازی امروزه توسط آنها گسترش می‌یابد و ساخت خودروهای آینده به گونه‌ای متفاوت از مونتاژ هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته ابتدا باید از طراحی شروع کرد و در این زمینه نه به کشورهای خارجی بلکه به خودروهای داخلی و طراحی در سایه همکاری با شرکت های دانش بنیانزمینه ساز ساخت خودروهای جدید در کشور باشد که در کنار تقویت انجمن قطعه سازان، شرایط را برای تولید قطعات خودروهای آینده تسهیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید