بومی سازی 90 درصد تجهیزات فولادسازی مبارکه حاصل اعتماد و سرمایه گذاری در دانش است


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1918448

مدیرعامل فولاد مبارکه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متافو در جمع خبرنگاران:

مدیرعامل فولاد مبارکه روز شنبه 21 آذرماه در بازدید از غرفه های این نمایشگاه بر لزوم حمایت حداکثری صنایع و تشکل های بزرگ از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و اظهار داشت: بومی سازی 90 درصد تجهیزات فولاد مبارکه است. نتیجه اعتماد و سرمایه گذاری در دانش است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه روز شنبه 21 آذرماه در بازدید از غرفه های این نمایشگاه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه بر لزوم حمایت حداکثری صنایع و سازمان های بزرگ از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد. ، بیان کرد: بومی سازی 90 درصد تجهیزات فولاد مبارکه حاصل اعتماد و سرمایه گذاری است. مبتنی بر دانش است.

وی در پاسخ به این سوال که فولاد مبارکه در حوزه دانش بنیان و صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر فعالیت دارد، گفت: همانطور که صنعت فولاد موتور محرکه اقتصاد محسوب می شود و در تمام اقتصادهای بزرگ دنیا و کشورهای پیشرفته این صنعت به خوبی کار می کند. . نقش ایفا می کند، در حوزه های دانش بنیان این شرکت های بزرگ هستند که می توانند نقش کلیدی ایفا کنند. هر شرکت بزرگی می تواند ده ها و صدها شرکت دانش بنیان ایجاد و تقویت کند و بخش مهم این فرآیند این است که این رویکرد و تفکر در جهت شرکت های بزرگ دیده و نگریسته شود.

وی به تشریح اقدامات و دستاوردهای فولاد مبارکه در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: در این راستا شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور و خاورمیانه و به عنوان شرکتی که در بسیاری از زمینه ها پیشرو بوده است، راه اندازی شده است. با حمایت شرکت های دانش بنیان و صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، کار خود را به کار گرفت و سال ها و به ویژه در مسیر یافتن قطعات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت، این حمایت ها را آغاز و همواره تقویت کرد و به موفقیت های ارزشمند و تاثیرگذاری بسیاری دست یافت. . به گونه ای که می توان به وضوح بیان کرد که محل و تامین بیش از 90 درصد قطعات، تجهیزات و مواد مورد نیاز شرکت و سایر تولیدکنندگان فولاد مشابه که عمدتاً از محل واردات و با سختی بزرگ حاصل حمایت شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری ها در این حوزه بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه رویکرد فولاد مبارکه برای ادامه این مسیر را برشمرد و خاطرنشان کرد: رسیدن به این سطح از موفقیت، پایان رسالت و رویکرد فولاد مبارکه نیست و معتقدیم که باید همچنان در این مسیر حمایت و توسعه هر چه بیشتر داشته باشیم.

ایجاد امید و رونق اقتصادی جامعه با تکیه بر توان داخلی

وی با اشاره به تاثیر این اقدامات ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که با وجود همه تحریم ها، با تلاش کارکنان صنعت فولاد کشور و همکاری این شرکت ها و دانشگاه های دانش بنیان، کشور عزیزمان در رتبه دهم قرار دارد. جایگاه تولیدکننده فولاد جهان و این نشان می دهد که در این شرایط سخت نیز می توان بر تحریم ها فائق آمد و امید و رونق اقتصادی را برای کشور ایجاد کرد. برای این منظور لازم است تا حد امکان از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم و با تکیه بر ظرفیت های داخلی که بسیار توانمند هستند، وابستگی ها را کاهش دهیم و دستور کار توسعه را با قدرت و سرعت بیشتری پیش ببریم.

تکمیل زنجیره فولاد با حمایت شرکت های دانش بنیان

وی در این زمینه ادامه داد: شرکت هایی که در حوزه فولاد فعال هستند اغلب شرکت هایی هستند که در شکل گیری و تکمیل این زنجیره نقش داشته اند که باید با بیشترین حمایت ممکن این زنجیره را تکمیل و تقویت کنند. این رویکرد و به عبارت بهتر این حرکت در فولاد مبارکه با حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری گسترده‌تر با شهرستان‌های علمی و پژوهشی آغاز شد و در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ای با هدف تجاری‌سازی به نتایج خوبی دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید