نقش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در زمینه بومی سازی دانش / حمایت مالی و سرمایه گذاری در تولید بسیار موثر است.


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817730

نماینده مردم گیرافت و عنبرآباد در مجلس گفت؛

ذبیح اعظمی با تاکید بر رونق روند تولید کشور گفت: نیازمند مکان یابی دانش هستیم که بر عهده دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ذبیح اله اعظمی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به تبیین شعار سال 1401 توسط مقام معظم رهبری با عنوان «تولید دانش بنیان و اشتغال زا» گفت: این سه موضوع را می توان به عنوان یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور خلاصه کرد.

نماینده مردم گیرافت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رونق روند تولید در کشور گفت: تولید بدون تسهیلات بانکی و حمایت مالی امکان پذیر نیست و متاسفانه بانک ها به هر دلیلی در این زمینه موفق نبوده اند. با 18 درصد تسهیلات بانکی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به مطالب فوق و بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه دست دراز کرده و در این زمینه اقدام کنند، گفت: برای تحقق بخش دوم شعار سال باید این دانش را بومی سازی کنیم که این بر عهده دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی می باشد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ما در هر زمینه ای که وارد شده اند اعم از پهپاد، موشک، صنایع دفاعی و… موفق هستند که همه اینها نشان می دهد که ما می توانیم دانش را پیدا کنیم.

اعظمی بیان کرد: انتظار داریم شرکت های دانش بنیان استان در حوزه معادن وارد شوند، سفره های زیرزمینی را تقویت کنند، از تبخیر آب جلوگیری کنند و در این زمینه و در صورت نیاز به قانون در این زمینه به استان کمک کنند. مجلس در این راستا قانونی تصویب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید