تامین مالی و جذب نیروهای نخبه؛ مهمترین موضوع شرکت های دانش بنیان/ لزوم سرمایه گذاری در تولید علم در کشور است


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834245

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار دانا:

حمید داودی شاندیز گفت: مهم ترین و اساسی ترین مشکل شرکت های دانش بنیان تامین اعتبار لازم برای تکمیل تحقیقات و مطالعات است.

حمید داودی نژاد مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان پژوهشگاه شهید آوینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در خصوص نقش شرکت های دانش بنیان در ایجاد اشتغال گفت: مهمترین روش ایجاد در محل کار استفاده از فناوری است یک تازگی در کشور است.

وی افزود: فناوری های نوین باعث افزایش تقاضای بازار و نیروی فروش بالا و در نهایت ایجاد اشتغال برای نیروی کار جامعه می شود.

داودی تامین مالی را مهم ترین و اساسی ترین مشکل شرکت های دانش بنیان می داند و می گوید: فعالیت شرکت های دانش بنیان مستلزم تحقیق و بررسی فراوان است. تحقیقات و تحقیقات در سطح جهانی 80% بدون نتیجه است یا در صورت موفقیت هزینه زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای جذب نیروی نخبه و نجات نیروی انسانی 3 تا 4 برابر نیروی کار معمولی باید دستمزدهای بالایی بپردازند. تامین مالی این بار برای شرکت های دانش بنیان مشکلاتی را ایجاد می کند.

مدیر عامل مرکز تحقیقات شهید آوینی شرکت داش بنیان با اشاره به اینکه در گذشته به شرکت های دانش بنیان توجه نمی شد اما امروز در تلاش هستیم تا شرایط مطلوبی را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم، گفت: هر جا صحبت از فناوری و دانش نوین بود. نتوانستند قدردانی کنند اما به گفته مقام معظم رهبری حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور افزایش یافته است.

داودی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آمریکا 80 درصد علم دنیا را تولید می کند و از این نظر به عنوان کشوری ثروتمند شناخته می شود. اگر علم در ایران به رسمیت شناخته شود و نرخ رشد علم در کشور افزایش یابد، قطعا این یکی از عوامل ایجاد ثروت برای کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید