شجاعت و ریسک‌پذیری کلید موفقیت در ایجاد شغل/مهارت‌های کارآفرینی است. در بهبود بهره وری و رشد اقتصادی موثر است


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886080

در سال های اخیر به نقش کارآفرینان در تسهیل توسعه اقتصادی و ارتقای بهره وری توجه زیادی شده است تا جایی که برخی کارآفرینی را عامل رشد و توسعه اقتصادی در جامعه امروزی می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اشرامون ، شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به گونه ای است که حل مشکلات و موانع، مدل ها و راهکارهای جدید و متفاوتی را می طلبد.


افراد خلاق، مبتکر و مبتکر به عنوان کارآفرین منشأ تحولات بزرگی در عرصه صنعت، تولید و خدمات بوده اند و قهرمانان ملی نیز نامیده می شوند و چرخ های توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به حرکت در می آید.


نقش کارآفرینان در اقتصاد یک جامعه زمانی مشخص می شود که این افراد با ابتکار خود نیازهای مردم را به درستی بشناسند و با ایده هایی که اجرا می کنند بتوانند گام های مهمی در جهت ایجاد بازار رقابتی و رونق اشتغال و کسب و کار بردارند.


کارآفرینان می توانند با طرح کسب و کار خود برای دیگران شغل ایجاد کنند، اگرچه کارآفرینی همیشه یکی از چالش برانگیزترین مشاغلی است که ریسک بالایی را می طلبد، اما اگر راه اندازی یک کسب و کار منجر به سود شود، ارزش این همه ریسک و شاید بیشتر را دارد، آن را هم داشته باشید.


مشاغل خانگی یکی از عوامل مهمی است که سطح بیکاری و تغییر کارآفرینی را کاهش داده و نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد.



یک کارآفرین باید خلاق باشد و ایده های طوفان فکری داشته باشد

مطهره احمدی امین، کارآفرین صنعت دوخت پوشاک سنتی استان به تعریف کارآفرینی اشاره کرد و اظهار داشت: تعریف کارآفرین; فردی که توانایی ریسک های بالا و خلاقانه را دارد و دارای ایده های ذهنی است و می تواند چندین نفر را به یک سمت هدایت کند و آنها را در یک گروه گرد هم آورد تا به هدفی خاص دست یابد.


وی افزود: از پنج سال پیش آموزش را در مراکز فنی و حرفه ای آغاز کردم و پس از گذراندن 10 تا 12 دوره و دوره های مرتبط در حدود سه سال، به دلیل علاقه و ایده های ذهنی وارد بازار کار شدم و تصمیم گرفتم کارآفرین شوم.


وی ادامه داد: از ابتدای شروع کارم افراد زیادی با من آموزش دیدند و رفتند و در حال حاضر سه نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیرمستقیم برای بازار فروش کار می کنند.


74605ad6 b605 42ab 9221 1ef2cabdb64f خبر خاکستری

شجاعت و ریسک پذیری؛ راز موفقیت در کارآفرینی

این کارآفرین در زمینه صنایع پوشاک سنتی با اشاره به رمز موفقیت در مسیر کارآفرینی، تصریح کرد: شجاعت و ریسک پذیری در کار باعث موفقیت من شد و از صفر در خانه و با شیوع بیماری کرونا شروع به کار کردم. تصمیم گرفتم کار را از محیط خانه جدا کنم و در شرایط نامساعد و فضای ذهنی منفی و بدون سرمایه و با گرفتن وام درصدی بالا از بانک و با اجاره یک مکان کوچک اما با پشتکار موفق به تجهیز شدم. من و کارگاه از اول تنها بودیم و وقتی کار کمی پیش رفت تصمیم گرفتم شاگردان و همکاران را در کنارم داشته باشم.


وی گفت: ریسک پذیری و کار شبانه روزی در این شغل به ثمر نشسته است، در ماه های اول شروع به کار، ساعت های زیادی را به کار اختصاص دادم و حدود 12 ساعت در روز را به کار اختصاص دادم تا به ایده آلی که دنبالش بودم برسم. اما الان حدود 8 ساعت و دو شیفت.


احمدی مقدم با اشاره به عدم حمایت در مسیر کار اذعان داشت: در این سه سال کارم از هیچ ارگانی حمایت نشدم هرچند درخواست دادم اما کمک و پاسخی دریافت نکردم و در در ابتدا سرمایه اولیه نداشتم و با توجه به آموزش های ارائه شده در مهارت های فنی و حرفه ای دیدم و انتظاراتم برآورده نشد، سعی کردم به تنهایی و بدون حمایت شروع کنم و تنها افرادی که به من انگیزه دادند خانواده و خانواده ام بودند. دوستان.


وی افزود: یکی از مشکلاتی که من به عنوان یک زن در بازار کار با آن مواجه هستم، نبود بازار تحقق و محیطی برای عرضه محصولات است، همچنین در تامین مواد مصرفی مشکل دارم و در حال حاضر مواد اولیه تولید یک محصول از کیفیت بسیار بد و هزینه های هنگفتی برخوردار است و انتظار می رود فروشنده دائمی برای محصولات در بازار ایجاد کند.


این کارآفرین برتر ادامه داد: انتظار می رود صندوق کارآفرینی امید، سازمان صنعت و معدن، تجارت، فنی و حرفه ای از جوانانی که خوداشتغالی هستند و مانند من راه کارآفرینی را در پیش گرفته اند حمایت کند و در اختیار ما قرار دهد. تسهیلات توسعه و گسترش کار و تجهیزات کارگاه.

فضای مجازی یک فرصت تجاری خانگی است


وی با اشاره به فروش فضای مجازی تصریح کرد: در شراطی کرونا، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کمک زیادی به فروش کردند و برخی از آثار در روستاها فروش چندانی نداشتند و کمتر مورد استقبال قرار گرفتند و با توجه به اینکه دوخت سنتی سیستان و بلوچستان بود. مشتری پسند است، ما کار را به روز کردیم و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.


احمدی گفت: 2 نمایشگاه از طریق سازمان فنی و حرفه ای در زاهدان برگزار شد و انتظار می رود فعالیت و تلاش بیشتری برای نمایشگاه های ملی و بین المللی صورت گیرد تا هنر سنتی استان نمایان شود زیرا خیاطی تلفیقی و به روز است. که در این هنر طرفداران خود را دارد.

تلاش و پشتکار رمز موفقیت کارآفرین زاهدانی است

سعید اسدزاده بهترین کارآفرین کیف و کفش گفت: دوره های مقدماتی را در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گردشگری و دوره های تکمیلی از جمله بازاریابی فضای مجازی گذراندم که به دلیل مشکل کرونا و خرید حضوری کمک زیادی کرد. فنی و حرفه ای در این دوره.

وی با اشاره به راز موفقیت خود در این کار افزود: جدا از اینکه باید تلاش کرد، حضور مردم تاثیر زیادی دارد، چیزی به نام بدشانسی یا بدشانسی وجود ندارد، بلکه مهربانی افرادی که به عنوان خریدار با من در تماس بودند یکی از دلایل آن است راز موفقیت من در این شغل.

این کارآفرین بازاریابی را موضوعی کلیدی برای توسعه بازار کار و کارآفرینی موفق می داند و گفت: برای دیده شدن کار، فعال بودن در شبکه های اجتماعی و تبلیغات بسیار مهم است.

اسدزاده تصریح کرد: خیلی از کارها با برنامه ریزی پیش می رود، وقتی وارد یک سازمان می شوید می گویید: من چارت سازمانی دارم و با برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت پیش می رود.


1f95576f 7247 4bfb 8271 d442702aaef5 خبر خاکستری

تحقق اهداف حکمرانی و اخلاق حسنه ضروری است

وی گفت: روش مدیریتی، رویکرد، اخلاق و دیدگاهی که در کارتان دارید، نمی تواند شما را موفق یا ناموفق کند، نمی توان گفت شانس است، شانس امری گذرا است.

این کارآفرین برتر ادامه داد: مدیریت هرگز بر اساس شانس جلو نمی رود، بلکه برنامه ریزی آن را به جلو می برد، به همین دلیل است که اگر بتوانید برای مسیری که در آن هستید، برنامه شروع و پایان داشته باشید و همچنین مسیری را تعیین کنید، موفق خواهید شد.

اسدزاده تصریح کرد: خریدهای شخصی کاهش یافته است. او این دوره فنی و حرفه ای را برگزار کرد که بسیار مفید بود و من آموزش را با کمک سازمان های مختلف به پایان رساندم.

وی افزود: ما از ابتدا باید کارآفرین باشیم و چه از کودکی استعداد داشته باشد چه نداشته باشد، من کارمند سه سازمان بودم اما می رفتم.

وی ادامه داد: سه سال از شروع کارم می گذرد و حدود یک سال و نیم است که با موفقیت و تمام وقت کار می کنم.

این کارآفرین کیف و کفش با اشاره به سرمایه اولیه در این کار گفت: در ابتدا سرمایه زیادی نداشتم و کم کم توانستم سرمایه جمع کنم و به درآمدی که می خواستم برسم.

کمک های فنی و حرفه ای برای همه کارآفرینان در دسترس است

شکور سارانی معاون اداری و پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: کارآموزان دیروز کارآفرینان امروز و همراهان و همکاران فنی و حرفه ای فردا هستند.


cdac07a3 4f86 4b41 b355 76251a1e4c5c خبر خاکستری

وی با بیان اینکه کمک های فنی و حرفه ای برای همه کارآفرینان است افزود: با توجه به سیاست های اخیر آموزش فنی و حرفه ای که حمایت زیادی از کارآفرینان دارد، در آینده جوانان ما آموزش های مهارتی و دانشی حضوری خواهند داشت. در سطح شهر می توانند یکدیگر را به صورت عینی ببینند که بسیار مفیدتر از آموزش سمینار است و مدیریت فنی و حرفه ای این کار را انجام می دهد و آموزش های بازاریابی و کارآفرینی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه مشکلات در کارآفرینی همیشه وجود داشته و باید ابداع شود و تصریح کرد: در درجه اول این است که افراد برای ورود به بازار کار ریسک کنند، جرأت و جرأت بدهند و پس از گذراندن دوره ها و گرفتن گواهینامه مهارت شرکت های بین المللی. می تواند بحث وام از صندوق کارآفرینی امید و جواز کسب کار در بازار را آغاز کند تا جوانان استان بیکار نشوند.


وی گفت: فنی و حرفه ای حمایت های آموزشی، مشاوره ای و استعدادیابی را انجام می دهد و از نظر حمایت مالی در حال حاضر وام وجود ندارد و استاندار اعلام کرد در آینده نزدیک مبلغ 100 میلیون تومان به مهارت های فنی و حرفه ای اختصاص می یابد. دانش آموزان حرفه ای می دانند که این نویدی است برای جوانان که در مورد اشتغال بحث کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید