افزایش بهره وری با ایجاد زنجیره تولید انگور در کاشمر/ اجرای سیستم آبیاری نوین گامی موثر برای مصرف بهینه آب است.


ساعت: 09:18
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893014

مدیرکل زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد؛

ساربان با بیان اینکه با ایجاد زنجیره تولید انگور در کاشمر می توان بهره وری این محصول را افزایش داد، گفت: اجرای سیستم های نوین آبیاری توسط کشاورزان گامی موثر در استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامحسین ساربان، مدیر باغبانی و معاون بهبود زراعی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از شرکت گیاهان دارویی پروند و پروژه آبیاری زیرزمینی باغات انگور کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ در این خصوص گفت: با توجه به شرایط و اقسام زراعی کشور، در حال توسعه است. وی بیان کرد: شرکت پرند یک مجموعه فعال و پیشرو در زمینه فرآوری و استفاده از فناوری های روز در بحث ساخت و توسعه زنجیره گیاهان دارویی در کشور محسوب می شود.

وی همچنین ادامه داد: با هماهنگی با مدیران این مجموعه و جذب تسهیلات و در اختیار قرار دادن این تسهیلات در اختیار کشاورزان می توان کشت گیاهان دارویی را گسترش داد و گام موثری در زمینه کشاورزی قراردادی برداشت.

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اجرای سیستم های نوین آبیاری توسط کشاورزان گامی موثر در استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: ایجاد زنجیره تولید انگور. در کشمیر بهره وری و پیشرفت اقتصادی را افزایش می دهد این منطقه بسیار کارآمد خواهد بود.

وی با اشاره به خشکسالی های چند سال گذشته تصریح کرد: با توجه به شرایط روستاها و خشکسالی های چند سال گذشته و همچنین کاهش منابع آبی، باید به سمت استفاده از سیستم های نوین آبیاری و کشت محصولات پایدار برویم. از بارهای اکولوژیکی و سازگار با آب و هوای منطقه و استان حرکت کنیم.

ساربان همچنین اذعان داشت: یکی دیگر از راه های برون رفت از بحران خشکسالی جذب سرمایه گذار و توسعه صنایع غذایی و تبدیلی است و گروه جهاد کشاورزی کاشمر باید برنامه ریزی منظم و مستمر در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید