شهرستان هدبنده در اجرای سیستم های نوین آبیاری پیشرو است/ 62 هزار هکتار از اراضی استان زنجان مستعد آبیاری تحت فشار است.


ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812279

کارشناس سیستم های نوین آبیاری جهاد کشاورزی استان زنجان:

کارشناس مسئول سیستم های نوین آبیاری جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه 124 هزار هکتار از اراضی استان زنجان قابلیت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را دارد، گفت: بیش از 50 درصد اراضی به این سیستم مجهز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بنم سالوند در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه 124 هزار هکتار از اراضی استان زنجان قابلیت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را دارد، افزود: تاکنون بیش از 62 هزار هکتار از این اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف گذاری برای معرفی سامانه های نوین آبیاری در سال جاری به طور کامل محقق شده است، افزود: 1500 هکتار از اراضی امسال به این سامانه ها مجهز شده است. اما در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی 102 پروژه به مساحت 3220 هکتار در دست ساخت دارد.

کارشناس سیستم های نوین آبیاری جهاد کشاورزی زنجان گفت: امسال باید 20 میلیارد تن از اسناد خزانه اسلامی صرف طرح های نوین آبیاری می شد که 10 میلیارد آن تخصیص یافت اما پس از سفر رئیس جمهور به استان 50 میلیارد تن دیگر از این اسناد اختصاص یافت. اعتبارات وارد استان شد.

وی گفت: هدف گذاری برای راه اندازی سیستم های آبیاری تحت فشار برای سال آینده 3951 هکتار است که با تخصیص به موقع اعتبار برای تحقق این هدف دور از انتظار نیست.

کارشناس مسئول سیستم های نوین آبیاری جهاد زنجان گفت: شهرستان هدبنده یکی از موتورهای استان برای تجهیز زمین به سیستم های نوین آبیاری است. به دلیل کمبود زمین های مستعد، سیستم های آبیاری مدرن چندان اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: سلطانیه، ابهر، زنجان نیز تمایل بیشتری به معرفی سامانه های نوین آبیاری دارند و خوشبختانه پس از هدبنده این شهرستان ها نیز جزو شهرستان های پیشرو هستند.

کارشناس مسئول سیستم های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با توجه به اینکه شهرستان طارم با وجود آب بودن از جمله شهرهایی نیست که در آن سیستم های نوین آبیاری در سطح بالایی اجرا شود، خاطرنشان کرد: این شهر اما سیستم مورد استفاده به دلیل سطح بالای باغات به صورت آبیاری قطره ای اجرا می شود.

وی گفت: متقاضیان برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار می توانند بدون محدودیت در تعداد ثبت نام کنندگان به سامانه مربوطه، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شهرسازی مراجعه کنند و جهاد کشاورزی پس از بررسی های اولیه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید