مطالعات ساخت دو سد در شهرستان هدبنده رو به اتمام است/ برخی از روستاهای شهرستان هدبنده در هفته تنها نیم ساعت آب شرب دارند.


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843568

نماینده مردم هدبنده در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات ساخت دو سد در شهرستان هدبنده رو به اتمام است و در صورت احداث و بهره برداری این سدها 55 میلیون مترمکعب آب ذخیره خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; البرز حسینی در جمع خبرنگاران استان زنجان گفت: در ساختار مدیریتی وزارت نیرو در بحث توزیع آب مشکلاتی وجود دارد، زیرا استان زنجان در شرایطی قرار دارد که اگرچه آب وجود دارد اما با مشکل سیستان و بلوچستان مواجه است. .

وی با اشاره به اینکه تحت امکانات مختلف در داخل استان هیچ شرایطی برای استفاده از منابع آب سطحی ایجاد نشده است، افزود: سازه هایی برای حفاظت و صیانت از منابع آبی ایجاد نشده و بنا به دلایلی مجبور به استفاده از ذخایر آب زیرزمینی هستیم. آینده. “در زمینه شرب و کشاورزی استفاده می شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان زنجان 60 تا 70 درصد آب مصرفی برای شرب و کشاورزی از منابع زیرزمینی تامین می شود، گفت: از استان زنجان درخواست شده و امیدوارم وزیر انرژی با تایید خوب در آنها چند روز پیش سفری به روستا داشتند تا کار کنند و کارهای خوب انجام دهند، به خصوص در بحث تامین آب آشامیدنی در روستاها.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود آب شرب در اقصی نقاط استان وجود دارد و کاملا محسوس است، گفت: در شهرستان هدبنده با وجود اینکه منابع آب سطحی بسیار خوبی وجود دارد، اما متاسفانه برخی از روستاها تنها نیم ساعت آب دارند. نوشیدن آب در هفته .

حسینی ابراز امیدواری کرد که ستاد محرومیت زدایی استان اقدامات مفید و موثری را برای آبرسانی به روستاهایی که واقعاً با بحران کم آبی مواجه هستند انجام دهد. 110 روستای دیگر در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان خدابنده به حدود 57 میلیون مترمکعب آب شرب نیاز داریم، ادامه داد: با توزیع سد تلوار و مصرف 17 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در افق 15 ساله حدود 20 سال دیگر نیاز خواهیم داشت. میلیون متر مکعب آب در مجموع 50 میلیون متر مکعب خواهند بود.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر توزیع آب سد تالوار و آنچه از سفره زیرزمینی برای شرب استفاده می کنیم، ضروری است. آب از منبع دیگری تامین می شود. در این راستا مطالعات دو سد در این شهرستان رو به اتمام است و با توجه به سفر وزیر نیرو این سدها در برنامه های اجرایی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این دو سد برای مصارف محلی است، گفت: اگر این دو سد ساخته شود و دارای مخزن باشد، 55 تا 60 میلیون مترمکعب آب به شهرستان می رسد و می توانیم رونق قابل توجهی در کشاورزی و صنعت داشته باشیم. زیرا بحث آب و انرژی یکی از معضلات صنعت و اشتغال در شهرستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید