کمبود آب شرب در روستاهای مانه و سملگان جدی است/ آبرسانی سیار برای مناطق صعب العبور امکان پذیر نیست


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809000

عبدالله ایمانور کمبود آب شرب روستاهای مانه و سملگان را جدی خواند و گفت: و مسیر کوهستانی برای آبرسانی سیار وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله ایمان پور رئیس شرکت آبفای مانه و سملقان در گفت و گو با خبرنگار عصرتراک در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بارندگی ها در سال جاری به شدت کاهش یافته است، نیاز است که مصرف آب مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و مصرف آب شرب در جامعه گفت: با توجه به اینکه بارندگی ها در سال های اخیر بسیار کم و محدود بوده است، همکاری شوراها و دهیاری ها برای ترویج مصرف بهینه روستایی گام های خوبی برداشته شده است.

ایمان پور با بیان اینکه شرایط کنونی بسیار حساس است، خاطرنشان کرد: در چند روستای مانه و سملگان آب آشامیدنی همزمان قطع شد که پس از 48 ساعت به دایره بازگشت و مورد استفاده مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد جمعیت شهرستان های مانه و سملگان در روستاها زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس اداره آبفای این شهرستان با آبرسانی به 5 روستای جیران موفق به رفع مشکل شده است. منطقه سو در آب آشامیدنی. از آب آشامیدنی بهداشتی لذت ببرید.

این کارمند ادامه داد: با اجرای طرح امام رضا (ع) بیش از 50 کیلومتر برای روستاهای حاشیه خط برق تکمیل شده و مجتمع آبرسانی اینچه برون آب آشامیدنی سالم تامین می شود تا مشکل 14 روستای طول رفع شود. مسیر.

وی با اشاره به حل مشکل آب شرب مانه و سملگان گفت: در حال حاضر برخلاف نفت و سایر کالاها نمی توان آب را به مقدار زیاد از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کرد، بنابراین مصرف آن محدود به منابع محلی است، بنابراین وجود دارد. باید آب کمتری داشته باشد. «او مناطق مختلف شهر را کاوش می کند، در حالی که برخی از نقاط آبی متحرک هستند.

ایمان پور کمبود آب شرب روستاهای مانه و سملگان را جدی خواند و گفت: در حال حاضر طرح تامین آب شرب روستاهای محمدآباد روستاهای مانه و حسن سو در بخش مرکزی در حال اجراست و روستاها دارالشهدا (چهمکلو) گرمک مسیر صعب العبور و کوهستانی است و آبرسانی سیار برایشان مقدور نیست.

وی گفت: بنابراین پس از اکتشاف و بومی سازی چاه، پروژه به مزایده گذاشته شد. متأسفانه بیش از یک هنرمند در این پروژه شرکت نکردند. همین پیمانکار در اسرع وقت و در زمان مناسب وام اولیه سه میلیارد تنی اقدام می کند.

این مسئول گفت: 6 روستای دیگر در شهرستان مانه و سملگان برای رفع کمبود آب شرب در اختیار بر سی است که پس از کارشناسی و تامین اعتبار این امر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید