سانحه هوایی؛ فرشته ناجی مناطق صعب العبور زاهدان


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904599

آمبولانس هوایی فوریت های پزشکی فرشته نجات مناطق صعب العبور زاهدان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، آمبولانس هوایی نوعی کمک اورژانسی است که در مواقعی که آمبولانس به دلیل عدم سرعت یا مسافت نمی تواند به سمت بیمار عجله کند، برای مراقبت های فوریت های پزشکی استفاده می شود.

آمبولانس هوایی مجهز به دستگاه تنفس، دارو، نوار قلب، دستگاه تنفس مصنوعی و برانکارد است و اغلب برای رسیدن به مکان‌های دور، دشوار یا بحرانی استفاده می‌شود.

گسترش خدمات آمبولانس هوایی در نقاط مختلف کشور از جمله کلانشهر زاهدان یکی از مهمترین مواردی است که جدای از ارتقای سطح سلامت شهروندان، امید به زندگی مصدومان حوادث را در مناطق محروم و صعب العبور افزایش داده است. مناطق.

امروزه اهمیت اورژانس هوایی زاهدان برای مدیریت آب و هوا، سوانح و انتقال مجروحان به مراکز درمانی در مواردی که فاصله محل حادثه تا مراکز درمانی زیاد است و یا زمان نقش اساسی در این امر ایفا می کند، بیش از پیش آشکار شده است. درمان بیمار، حمل و نقل هوایی. رساندن بیماران به مراکز درمانی بهترین راه برای نجات جان آنهاست.

پرواز بالگرد اورژانس هوایی بر فراز مناطق صعب العبور زاهدان

فریبرز رشیدی رئیس فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت خدمات آمبولانس هوایی و نقش کلیدی آن در حمل و نقل و درمان بیمارانی که از بیمارستان ها دور هستند، اظهار داشت: این خدمات در حال انجام است. زنان باردار در معرض خطر، بیماران مبتلا به مشکلات قلبی، سوختگی و قربانیان تصادفات جاده ای در مناطق دورافتاده و دورافتاده از جمله ماموریت های فوری بالگرد هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان استانی عظیم و سراوان مرزی است، لازم است تا پایان سال اورژانس هوایی افتتاح شود.

رشیدی بیان کرد: مذاکرات مقدماتی با یکی از شرکت های خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل هوایی انجام شده و در صورت مهیا شدن شرایط، زاهدان به قطب حمل و نقل هوایی چند استان همجوار تبدیل می شود.

رئیس فوریت های پزشکی گفت: با توجه به محدودیت شعاع پرواز و پرواز در شب، استفاده از بالگرد فقط برای موارد ویژه امدادی قابل استفاده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید