پروژه انتقال آب شرب آبیک تیرماه به اتمام می رسد/ پروژه انتقال آب سد طالقان به مزایده گذاشته می شود



وی افزود: کل آب مصرفی استان کمتر از 2 میلیارد متر مکعب در سال است که 500 میلیون مترمکعب آن به آب های سطحی و حدود یک و نیم میلیارد مترمکعب به آب های زیرزمینی متصل می شود.

وزیر نیرو گفت: ۸۸ درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی، ۸ درصد در آب شرب و ۴ درصد در بخش صنعت است.

محرابیان گفت: 5 هزار و 800 حلقه چاه فعال در حوزه کشاورزی استان داریم که با انسداد بسیاری از چاه های غیرمجاز موجب کاهش چشمگیر سطح آب های زیرزمینی استان شده است.

وی به 6 پروژه مهم آبی در استان اشاره کرد و گفت: اولین پروژه سد مخزنی نهب است که امیدوارم امسال با وام به اتمام برسد. تکمیل شبکه آبیاری این سد به دو سال و 400 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد که 250 میلیارد آن در این سفر تامین شد و امیدواریم کار با سرعت خوبی ادامه یابد.




سد بالاهانلو تا دهه فجر آبگیری می شود

وزیر نیرو در خصوص سد بالاهانلو گفت: در بازدید از این سد قرار است آب تا دهه فجر پمپاژ شود و در صورت نبود اعتبار از محل اعتبارات متمرکز در وزارتخانه تامین می شود.

محرابیان افزود: عمده کاربری سد بالاهانلو تامین آب شرب است. بنابراین مناقصه تعیین پیمانکار در ماه آینده اعلام شده تا این خط انتقال ظرف دو سال تکمیل و ساخته شود و آب به دست مصرف کنندگان برسد.»

وی اذعان داشت: طرح آبرسانی آبیک نیز از دیگر طرح هایی است که با توجه ویژه دولت با سرعت در حال اجراست. امیدواریم خط برق و تصفیه خانه تا تیرماه تکمیل و به بهره برداری برسد تا مردم آبیک از آب سالم و با کیفیت برخوردار شوند.

وزیر نیرو تصریح کرد: پروژه آبرسانی از سد طالقان به 14 شهر و 194 روستا یکی از پروژه های مهم استان است.

وی افزود: پروژه انتقال آب از سد طالقان به حدود 3 میلیارد و 200 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد که با توجه به محدودیت های بودجه ای پیش بینی کردیم که این طرح در قالب تامین آب برای سرمایه گذاران اجرا شود.




پروژه انتقال آب سد طالقان به مزایده گذاشته می شود

محرابیان ادامه داد: تاکنون مذاکرات خوبی و جلسات متعددی با بانک ها در خصوص طرح انتقال آب از سد طالقان داشته ایم اما طبق قانون موظف به برگزاری مناقصه هستیم که امیدواریم در ماه آینده برگزار شود.

وزیر نیرو در خصوص آبرسانی روستایی گفت: استان قزوین دارای 800 روستا و 96 عملیات آبرسانی روستایی است که طی قراردادی که با امام حسن مجتبی (ع) منعقد کردیم به مبلغ 240 میلیارد تن و امیدوارم با پیگیری استاندار تا پایان این پروژه ها. سال تمام شد

وی به بازدید از بوئین زهرا اشاره کرد و گفت: دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا حدود 4000 دانشجو و 50 هیئت علمی دارد که نیاز به تکمیل زیرساخت ها دارد و امیدوارم برای این سفر وام در نظر گرفته شود.

محرابیان در پایان گفت: همچنین زیرساخت های بهداشتی شهرستان بویین زهرا به حدود 30 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد که طی مصوبه سفر توزیع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید