آب سد طالقان به آبیک رسیده است


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888169

استاندار قزوین از ورود آب سد طالقان به مخازن آبیک و تحقق وعده ای خبر داد که پس از سال ها به انتظارات مردم این شهر پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین صبح ؛ محمدمهدی علایی روز شنبه در توئیتی از ورود آب سد طالقان به مخازن آبیک و تحقق وعده ای خبر داد که پس از سال ها به انتظارات مردم این شهرک پایان داد.

وی در همین زمینه نوشت: آب آشامیدنی سالم دغدغه و خواسته اصلی مردم آبیک در سال های اخیر بوده و برای رسیدن به آن منتظر تکمیل پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک بوده اند، پروژه ای که تاکنون بارها قول داده شده که تکمیل شود اما محقق نشد.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش برای تامین منابع مالی برای تکمیل طرح انتقال آب به آبیک یکی از وظایف ویژه استان شد و در اسفند ماه سال 1400 مبلغ 150 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

استاندار قزوین گفت: آزادسازی منابع مالی و تلاش مسئولان استانی روند تکمیل پروژه آبرسانی را تسریع کرد و امروز اواسط مردادماه آب وارد مخزن آب شهرک آبیک شد تا به انتظارات مردم پایان دهد. از آبیک .

طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین برای تامین آب شرب 15 شهر و 198 روستای استان از سال 1395 برنامه ریزی شده بود که تکمیل و بهره برداری از آن به دلیل کمبود اعتبار به تاخیر افتاد.

فاز اول این پروژه شامل آبرسانی به شهرک آبیک با تخصیص اعتبار در دولت سیزدهم به اتمام رسیده و طی روزهای آینده به طور رسمی افتتاح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید