متأسفانه مخازن سدهای امیرکبیر و طالقان 40 درصد کاهش یافته است / امسال بارندگی در البرز یک پنجم سال های گذشته بوده است.


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808608

سعید نکدی گفت: با توجه به بارندگی کم در بهار امسال نسبت به سال های گذشته میزان بارندگی ها یک پنجم بوده و انتظار چنین کمبودی را در سدهای البرز نداشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیر تحقیقات شرکت آب منطقه ای البرز در گفت و گو با تیتریک با بیان اینکه دادگستری استان به دلیل مهندسی رودخانه کرج جریان خوبی داشته است، گفت: شناسایی چاه های غیرمجاز نیز در دستور کار است.

سعید نکدی افزود: با توجه به بارندگی کم در بهار امسال نسبت به سال های گذشته میزان بارندگی یک پنجم بوده و انتظار چنین کمبودی را در سدهای استان نداشتیم. چاه ها سریعتر شروع به تخلیه کردند. آبرسانی به مخازن مخزن.

وی با اشاره به اینکه مصرف زیاد آب کنترل و کم آبی سدها را مشکل می کند، گفت: امیدواریم بتوانیم با بارندگی های معمولی در اسفند و بهار سال 1401 سدها را آبگیری کنیم و هم اکنون سدها 40 درصد کاهش مخزن دارند. ذخایر حجمی.”

نکدی با تاکید بر اینکه از سال 74 تا 79 چنین شرایطی را تجربه کرده ایم، در بخشی دیگر از قنات های روستای ایپک اششهارد، گفت: 4 قنات فعال در منطقه ایپک داریم که دبی آنها کم است و شرکت آب منطقه ای فقط کنترل می کند. کیفیت منطقه و کمی از آن.

وی گفت: بهره برداران قنات ها در کنار صاحبان خود هستند و آب منطقه ای ندارند. قنات ها در فصول غیر کشاورزی کاربرد ندارند و به رودخانه ها می ریزند. در اصل برای زمین های زیر آب ساخته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید