آبیک قرمز کرونری است / 8 نوع واکسن تاجی در مراکز واکسیناسیون موجود است

وی گفت: 42.3 درصد از گروه سنی 5 تا 18 سال شهرستان آبق واکسینه شده اند. وی افزود: 7.8 درصد از گروه سنی 5 تا 12 سال و 89.5 درصد از گروه سنی 12 تا 18 سال در شهرستان واکسینه شده اند.

رعایت 50 درصد پروتکل های بهداشتی در آبیک

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: با وجود اینکه درصد رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم آبیک بیش از 50 درصد است اما این شهرستان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز ششمین پیک تاج و شیوع آمیکرون در آبیک گفت: در حال حاضر حدود 40 تا 50 درصد آزمایشات در آبیک مثبت است.



9 بیمار تنفسی در بیمارستان های آبیک بستری شدند

علیجانی ادامه داد: امروز 9 بیمار تنفسی در بیمارستان های آبیک بستری شدند و در ابتدای هفته یکی از بیماران عروق کرونر که به بیماری شدید مبتلا بود و تنها یک نوبت واکسن دریافت کرده بود فوت کرد.

وی گفت: تعداد بیماران سرپایی پیک آمیکرون بیشتر از دلتا است. بنابراین امیدواریم در 3 هفته آینده شرایط بهتری برای تاج در شهرستان فراهم شود.

این مقام گفت 90 درصد از قربانیان تاج واکسن واکسینه نشده اند. وی گفت: از کسانی که تاکنون واکسینه نشده اند خواسته شده است که دوز اول، دوم و سوم واکسن را مصرف کنند.

ادامه واکسیناسیون در آبیک با 8 نوع واکسن

علیجانی با اشاره به تکمیل مجموعه واکسیناسیون شهرستان آبیک گفت: در حال حاضر 8 نوع واکسن اسپوتنیک، آسترازنکا، سینوفارم، پاستوکوووک، بهارات، رازی و فخرا در آبیک وجود دارد که دو نوع از این واکسن ها سینوفارم و پاستوکوووک است. برای افراد زیر 18 سال

وی گفت: مدارس و مهدکودک ها در آبیک تعطیل است. وی افزود: تمامی محدودیت هایی که در حال حاضر در شهرستان اعمال می شود در راستای مصوبات جلسه ستاد استان بر تاج است.

این مقام مسئول تاکید کرد: از مردم می خواهم نکات بهداشتی که شامل رعایت فاصله اجتماعی، پوشیدن ماسک و انجام واکسیناسیون است را رعایت کنند.

علیجانی در پایان گفت: پرهیز از خروج بی مورد از منزل، عدم تجمع در مکان های شلوغ، عدم حضور و تجمع در مجالس عروسی و عزا از دیگر مواردی است که برای جلوگیری از سنگینی تاج توصیه می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید