پزشکان مقدم بر تزریق واکسن در چهارمحال و بختیاری / تعیین نوع واکسن با نظر پزشک بر اساس بانک اطلاعاتی


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812410

علی احمدی گفت: پزشکان در این استان برای بار اول، دوم و سوم از نظر پیش واکسیناسیون هستند که در مقایسه با جمعیت عمومی و سایر زیرگروه ها از پوشش بسیار بالایی برخوردار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: بازسازی ساختمان های مربوط به مرکز بهداشت مستلزم ردیف های بودجه ای است که باید در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
وی ساختمان های مسئول فنی و عمرانی دانشگاه و استانداری را برشمرد و افزود: بازسازی شده است. تخریب و بازسازی می شود اما هم اکنون به دلیل کمبود اعتبار پروژه شروع نمی شود و پس از دریافت اعتبار در دستور کار قرار می گیرد.
احمدی گفت: بیش از 95 درصد آزمایش ها در داخل استان قابل انجام است و به ندرت مواردی به خارج از استان ارسال می شود.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه های این مرکز در آستانه عید نوروز گفت: همچنین با اداره میراث فرهنگی و گردشگری و ستاد. اقدامات لازم برای سفر به این استان انجام شده است.
احمدی افزود: تزریق واکسن کووید 19 نیز از دیگر برنامه های فعال و آماده ارائه خدمات در مراکز منتخب، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت است که تاکنون با ظرفیت 50 درصد در نیمه اول تعطیلات و 50 مورد درصد در نیمه دوم.”
وی با اشاره به اینکه رضایتمندی مردم، ارتقای کیفیت خدمات و تکریم فعالان حوزه سلامت سه هدف در دستور کار سال آینده است، خاطرنشان کرد: دستمزد و مزایا، شرایط کار، شرح وظایف، ارزیابی و برابری و انصاف که باید در دستور کار سال آینده قرار گیرد. فعالان حوزه سلامت وجود دارد، سال آینده اجرایی خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: پزشکان این استان از نظر واکسیناسیون پیشینیان اول، دوم و سوم هستند که در مقایسه با جمعیت عمومی و سایر زیرگروه ها از پوشش بسیار بالایی برخوردار هستند و 75 درصد واکسینه می شوند. نمونه سوم هر سه بار کمی بالاتر از میانگین کشوری هستیم. برای سومین بار در رده های سنی مختلف پنج درصد و در کل جامعه یک درصد پوشش بیشتر از میانگین استان داریم و 40 درصد است.
احمدی ادامه داد: طیف مادران باردار و سایر گروه های سنی در استان وضعیت مناسبی دارند، وقوع پیک در همه شهرستان های استان یکسان نیست و رنگ شهرها بسته به واکسیناسیون و بهداشت متفاوت است.
این مهم است که سینوفارم برای افراد زیر 18 سال و مادران باردار توصیه می شود و همه استان های ما از این واکسن استقبال کرده اند و پاستوکوکوس برای استفاده مناسب است اما برای بقیه گروه های سنی آسترازنکا، برکات، رازی و … موجود است و بسته به زمان دریافت واکسن و نظر پزشک مرکز واکسیناسیون می توانند نوع واکسن را تعیین کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید