ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به آزادی افسران اطلاعاتی روسیه شود، 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است

حمله سایبری NOTPETYA در سال 2017 بخش‌هایی از زیرساخت‌های اوکراین را فلج کرد، به رایانه‌های سراسر جهان از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و ایالات متحده آسیب رساند و میلیاردها دلار برای آنها هزینه کرد.

روسیه دست داشتن در این حادثه را رد کرده است.

وزارت امور خارجه می گوید که در سال 2020، یک هیئت منصفه فدرال شش کارمند Stormworm را به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و سوء استفاده از رایانه متهم کرد.

ایالات متحده گفته است که جایزه 10 میلیون دلاری برای افراد یا مشاغلی است که اطلاعات موثقی در مورد هویت و محل نگهداری خود ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا، دولت جو بایدن که همواره نگران حملات سایبری علیه بخش های حساس آمریکا به ویژه بخش های مالی و امنیت ملی بوده، وزارت جدید فضای سایبری و سیاست دیجیتال را در وزارت امور خارجه راه اندازی کرده است.

وزارت امور خارجه گفت که ایجاد این دفتر بخشی از نوسازی با هدف آماده سازی برای مشکلات فناوری نوظهور در دیپلماسی است.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد که به چالش های امنیت ملی، فرصت های اقتصادی و تأثیرات فضای سایبری بر ارزش ها، فناوری و سیاست های دیجیتال ایالات متحده رسیدگی خواهد کرد.

حملات سایبری در ایالات متحده امری عادی است. حمله ماه مه به خط لوله و شرکت گوشت ایالات متحده و همچنین حملات انفرادی گروه های سایبری مستقر در روسیه، زنجیره تامین مواد غذایی ایالات متحده را تهدید کرد.

مدارس، بیمارستان ها و ادارات دولتی نیز تحت تأثیر حملات سایبری در طول اپیدمی کرون قرار گرفتند.

دولت بایدن در ماه آوریل روسیه را به دلیل حملات سایبری علیه هکرهای خورشیدی روسی تحریم کرد. او همچنین به دولت چین به دلیل هک کردن سرورهای ایمیل مایکروسافت در تابستان امسال حمله کرد.

بایدن در ماه مه گذشته فرمانی را برای تقویت امنیت سایبری فدرال امضا کرد و تعدادی از سازمان ها و مؤسسات در این کشور مبارزه با نرم افزارهای باج را در اولویت قرار داده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه مه در پاسخ به حملات سایبری در بخش عمومی و خصوصی، از جمله پس از هک کردن خط لوله استعماری (خط لوله ای که نفت را پردازش می کند و محصولات پالایش شده تگزاس به نیویورک منتقل می شود)، دستور اجرایی صادر کرد، و حملاتی را علیه سولار انجام داد. ویندوز (یک شرکت نرم افزار آمریکایی) و مایکروسافت اکسچنج.

دیدگاهتان را بنویسید