جایزه اوکراین برای اعتماد به ایالات متحده در جنگ با روسیه / تهدید تحریم ها؛ هژمونی شکست استکبار


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811292

باکر فتحی گفت: اوکراین به آمریکا اعتماد کرده است و امروز پیشرفته ترین کشور جهان در زمینه بمب های هسته ای سلاحی برای حمایت از آن در برابر روسیه ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «اوکراین به ایالات متحده اعتماد کرد و از هم پاشید. حتی امروز، پیشرفته ترین کشور بمب اتمی جهان هیچ سلاحی برای حمایت از روسیه ندارد.

وی ادامه داد: ناتو علیرغم وعده های قبلی خود به مرزهای روسیه نزدیک شده و روسیه با مبارزه با اوکراین خط قرمز خود را اعلام کرده است.

این کارشناس افزود: امروز هژمونی آمریکا در حال نابودی است و تنها با تهدید به تحریم به اوکراین در جنگ سوریه کمک کرده است.

فاتی گفت: غول اقتصادی اروپا تنها در یک روز مغلوب جنگ شد و سقوط بورس و افزایش قیمت منابع نفتی آنها موید این ادعاست.

وی ادامه داد: امروز استکبار از قدرت ایران، چین و روسیه می ترسد و با هر سلاحی می خواهد این کشورها را محاصره کند.

او گفت: «ناتو می‌خواست با تسلط اوکراین به آذربایجان نزدیک‌تر شود، اما روسیه احساس خطر کرد و با جنگ پاسخ داد.»

فاتی تصریح کرد: روسیه با آلمان قرارداد چند میلیارد دلاری تامین انرژی دارد و از سوی دیگر استکبار در عرصه اقتصادی و سیاسی نفوذ و قدرت خود را از دست داده است به همین دلیل با سنگ اندازی سعی در جلوگیری از پیشرفت خود دارد.

وی ادامه داد: بازنده این جنگ قطعا اوکراین خواهد بود و این زمینه را برای اعتماد آن به غرب فراهم می کند و امروز کشورهای جهان باید از این موضوع مهم درس بگیرند.

وی گفت: غرب و اروپا به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و ما نیز باید پای میز مذاکره به این مهم گوش دهیم تا در جبهه مذاکره با اعتبار موفق شویم.

فتحی در پایان گفت: آمریکا همیشه به دنبال بهره برداری از دولت ها است و در مقابل با اعتماد پاسخ می دهد و تجربه اعتماد و استکبار غرب را نیز در دولت قبل دیدیم و امروز باید این آموزه ها را برای دهه پنجم آموزش دهیم. انقلاب فکر کنید و با تکیه بر نیروی درونی به قله های پیشرفت برسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید