اعتماد به ایالات متحده احمقانه است / لندن و واشنگتن اوکراین را به جنگ سوق می دهند


ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814079

دبیرکل حزب الله لبنان روز سه شنبه در روز الجریح (روز جانباز) تاکید کرد که آمریکا جنایات زیادی را علیه مردم کشورهای مختلف مرتکب شده است و اعتماد به آن کشور جهل و حماقت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان روز سه شنبه به مناسبت روز الجریح (روز جانباز) سخنرانی کرد.

جنبش حزب الله لبنان به مناسبت روز جانباز سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) را اعلام می کند و در این روز از جانبازان مقاومت لبنان تجلیل می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود با تبریک حلول ماه شعبان تاکید کرد که حزب الله به پیشکسوتان و صبر و استقامت خود افتخار می کند و این مراسم را برای قدردانی از اقدامات آنان برگزار کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود با تبریک حلول ماه شعبان تاکید کرد که حزب الله به پیشکسوتان و صبر و استقامت خود افتخار می کند و این مراسم را برای قدردانی از اقدامات آنان برگزار کرد.

او به کهنه سربازان لبنانی گفت: روز جانباز روز شکرگزاری از خداوند است. «شما کسانی هستید که راه حق را هدایت می کنید. تو کسی هستی که شب و روز و در هر مناسبتی مردم را راهنمایی می کنی. راه نجات تو در عزم و مقاومت توست.»

نصرالله با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل العباس (ع) به راه شهادت ادامه داد، تصریح کرد: شما پرچمداران ما بودید که پرچم را از دست ندادید… آنها هستند.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه آگاهی و بصیرت مهمترین چیز برای مردم است که هر انسان مسلمان باید به آن مجهز باشد، خاطرنشان کرد: بصیرت این است که بدانی در اطرافت چه می گذرد. شناخت دوست و دشمن، شناخت تهدیدها و فرصت ها، دانستن جایگاه و شناخت حقیقت و دفاع از حقیقت است. “این بینش و آگاهی است.”

آمریکایی ها در جنگ های خود جنایات زیادی مرتکب شده اند

وی در بخش بعدی سخنان خود، بحران اوکراین و روسیه را مهمترین تحول روز دانست و گفت: نماینده آمریکا در روسیه گفت هر گونه حمله به غیرنظامیان جنایت جنگی است… اما در مورد کشتار آمریکایی ها همه نبردهای خود را انجام داده اند، او چه می گوید؟ از هیروشیما و ناکازاکی که اثرات آن تا امروز ادامه دارد، تا عراق و کشتار ده‌ها هزار کودک عراقی… در افغانستان و کشتار هزاران غیرنظامی در آن کشور… جنگنده‌های آمریکایی حتی مراسم عروسی را بمباران کردند و آن‌ها را تغییر دادند. “آنها غمگین شدند، اما ادعا کردند که مراکز آموزشی را بمباران کرده اند.”

نصرالله با اشاره به جنایات 70 ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: آمریکایی ها درباره کشتار و جنایات جنگی اسرائیل در فلسطین اشغالی چه می گویند؟ برای ترور ائتلاف سعودی در یمن. چرا جهان در برابر محاصره یمن سکوت کرده است؟

او گفت: «هر روز شواهدی در دنیا وجود دارد که اعتماد آمریکا جهل و حماقت است.

آمریکا نیز سفیدپوستان را یک ابزار می‌داند

“حتی آنهایی که سفیدپوست هستند فقط کالا و ابزار برای ایالات متحده هستند… بنابراین باید هزاران محاکمه برای “اجازه دهید آمریکایی ها و انگلیسی ها برای جنایات خود پاسخگو باشند” وجود دارد.

نصرالله با انتقاد از سکوت جهانیان در قبال شهادت زائران پیشاور پاکستان که توسط یک عامل انتحاری کشته شدند، گفت: دلیل این سکوت این است که این بمب گذاران انتحاری ساخته آمریکا و سرویس های اطلاعاتی آن است. و برای پروژه آمریکایی کار می کنند. «به همین دلیل، به طور فزاینده ای آشکار می شود که استانداردهای آمریکایی هیچ ارتباطی با ارزش های انسانی و اخلاقی ندارد.

وی با اشاره به اینکه منافع سیاسی و اقتصادی تنها مواضع آمریکا و سوء استفاده از رویدادها را تعیین می کند، گفت: جهان چند ماه پیش شاهد فرار آمریکا از افغانستان بود. رئیس جمهور فراری افغانستان گفته بود که تقصیر من است که به ایالات متحده و شرکای آن اعتماد دارم. او به حرف کسی گوش نکرد و این وضعیت برایش اتفاق افتاد.

ایالات متحده و بریتانیا اوکراین را به جنگ سوق داده اند

وی گفت: برخی از کشورهای آمریکایی از جمله آلمان و تا حدودی فرانسه نمی‌خواستند اوضاع اوکراین به اینجا کشیده شود. چون بایدن هم گفته که اولویت آمریکا جنگ با روسیه و چین است. طرح آمریکا این بود که اوکراین را به هر طریق ممکن درگیر جنگ کند و از هرگونه توافق بین آن و روسیه جلوگیری کند.

رئیس جمهور اوکراین امروز ناامید است. چون کمکی از آمریکا ندید. آمریکایی ها حتی گفتند حتی یک سرباز هم به اوکراین نمی فرستند. بنابراین رئیس جمهور اوکراین آماده بررسی خواسته های مسکو است.

پذیرش دیکتاتوری آمریکا لبنان را نجات نخواهد داد

دبیرکل حزب الله از برخورد با آوارگان در غرب که بر اساس مذهب، نژاد و رنگ با آنها بدرفتاری می شود، انتقاد کرده است. آنها احساس شکست خواهند کرد. بنابراین زلنسکی متوجه شد که مردی که به او تکیه کرده و به او اعتماد کرده است، می بیند که تنها مانده است. – این یک درس است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع لبنان پرداخت و خطاب به مسئولان و مردم لبنان گفت: اطاعت از دستورات آمریکا لبنان را نجات نمی دهد، بلکه مشکلات آن را بیشتر می کند. اگر به دنبال رضایت ایالات متحده هستید، باید بدانید که موفق نخواهید شد. زیرا مطالبات این کشور مرز ندارد. اما سوال اینجاست که اگر دیکتاتوری آمریکا را بپذیرید در ازای آن چه چیزی به دست خواهید آورد؟

نصرالله با اشاره به موضع رسمی لبنان در قبال روسیه و حمایت این کشور از آمریکا، گفت: این به نفع لبنان بود که رای ممتنع بدهد. لبنان باید به آمریکا و سفارتش بگوید که ما برده شما نیستیم… بیانیه لبنان به سفارت آمریکا تحویل داده شد و آمریکا از لبنان خواسته است سختگیری کند. یعنی بیانیه لبنان در سفارت آمریکا نوشته شده است. “این قابل اعتماد است.”

دبیرکل حزب الله لبنان در پاسخ به این سوال که چرا مقامات لبنانی در گذشته خواستار بی طرفی بودند اما اکنون در کنار روسیه نیستند، تاکید کرد: آیا در مقابل اعلامیه لبنان سکوت کردند؟ ما می گوییم باید موضع بگیریم، اما در برخی موارد باید پرهیز کنیم و در برخی موارد باید موضع گیری کنیم، پس هر چه در مورد بی طرفی می شنویم، فقط بهانه ای برای دوری از مسئولیت های دینی، اخلاقی، انسانی است. مسئولیت لبنان در قبال درگیری اعراب و اسرائیل، در قبال مردم فلسطین و پناهگاه های آنها و در قبال جنگ جهانی علیه سوریه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید