حمایت ایالات متحده و ناتو از اوکراین محدود است / وضعیت فعلی اوکراین. درس بزرگ اعتماد به غرب


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811707

«مردم اوکراین باید بهای گزافی برای اشتباه استراتژیک و اعتمادی که به ایالات متحده، کشورهای اروپایی و ناتو کرده‌اند بپردازند. رئیس جمهور اوکراین امروز به سرعت اذعان کرد که ناتو ترسیده است و امیدی به بیست و هفتمین کشور عضو ناتو ندارد و آنها خود را به گفتار درمانی محدود کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر زارعی کارشناس مسائل بین الملل و خاورمیانه در گفت و گو با صبح توس; وی درباره تهاجم روسیه به اوکراین گفت: متاسفانه دولت اوکراین فریب وعده های دولت های غربی به ویژه آمریکا را خورده و با وعده پیوستن به ناتو در واقع بسیاری از قابلیت ها و امکانات خود را تحت نظر ناتو از بین برده است. نظارت. . “

وی با تاکید بر خوش‌بینی اعتماد دولت اوکراین به حمایت از غرب و ناتو برای این کشور، گفت: اوکراین پس از آمریکا و روسیه دارای بیشترین تعداد موشک هسته‌ای و از نظر توان دفاعی بسیار بالا بود. . در قراردادی که شکل گرفت، بیشتر این قابلیت ها و موشک های هسته ای منهدم و خلع سلاح شد و او معتقد بود که با پیوستن به ناتو و حمایت از آمریکا و غرب می تواند امنیت و ثبات خود را تضمین کند.

زلنسکی حمایت آمریکا و ناتو از گفتار درمانی را تایید کرد

زارعی افزود: خب این اولین شبه آزمون برای دولت زرونسکی رئیس جمهور اوکراین بود. خود زلنسکی به سرعت اعتراف کرد که ناتو ترسیده است و هیچ امیدی به 27 کشور عضو ناتو ندارد و آنها تنها به گفتار درمانی راضی هستند.

موضوع اوکراین از نظر اعتماد به غرب و آمریکا درس بزرگی برای سایر کشورها است

او گفت: «آنچه امروز در اوکراین اتفاق افتاد می تواند درس بزرگی برای بسیاری از کشورهایی باشد که امروز یک سبد هستند. آنها امنیت خود را با آمریکا و غرب برقرار کرده اند و معتقدند با اتکا به آمریکا و غرب می توانند ثبات و امنیت پایدار را تضمین شده ببینند.

وی در ادامه با اشاره به اسرار و اعتماد برخی از مقامات سابق کشور به اعتماد آمریکا و غرب خاطرنشان کرد: اعتماد آنها به غرب و مذاکراتی که در مورد برجام امضا شد، معتقد بودند که آمریکا و … آمریکایی ها قابل اعتماد بودند و به تعهدات خود عمل می کردند و دیدیم که به محض روی کار آمدن دولت ترامپ، این مرد خوش فکر و یک طرفه بود، این قرارداد جمعی پس گرفته شد و متأسفانه در حمایت از این عقب نشینی، آن ها را نیز اعلام کردند. تحریم های بسیار شدید و ظالمانه ای را علیه دولت و دولت ما اعمال کرد.

تأثیر اعتماد به غرب و ایالات متحده شکستی فاجعه بار در علم هسته ای بود

زرایی با اشاره به نتایج اعتماد آمریکا و غرب به کشور در موضوع برجام گفت: علیرغم اینکه دولت وقت جمهوری اسلامی ایران با خوش بینی و اعتماد به غرب بسیاری از هسته های هسته ای را نابود کرد. تأسیسات و فعالیت‌ها.» این معضل لطمات زیادی به دانش هسته‌ای کشور وارد کرده است و بیشتر زیرساخت‌های هسته‌ای کشور در این زمینه از بین رفته و هم خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به همراه داشته و هم زمان زیادی را از کشور در این زمینه وارد کرده است.

دشمن به دنبال اجرای برجام است. در ایران بود/ درایت و حاکمیت ولی فقیه و ملت مانع از این اقدام خطرناک شد

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: در کشور ما به دنبال این بودند که بتوانند برجام 2 را حاکم کنند که با درایت و مدیریت ولی فقیه و ملت جلوی این اقدام خطرناک را گرفتند. باید فعالیت های موشکی خود را محدود کند و حمایت خود را از مقاومت در منطقه کاهش دهد و این می تواند آغاز و پایان قدرت جمهوری اسلامی ایران باشد، مانند لیبی، افغانستان و جاهایی که چنین طرحی را دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد فریب خورده و مغفول در کشور چه در گذشته و چه امروز متاسفانه در کنار دشمن بودند. وی افزود: متأسفانه علیرغم همه فشارها، شاهد بوده ایم که برخی از افراد مغفول و تحصیلکرده در دولت های مختلف به صراحت می گویند که دوران نظامی گری به پایان رسیده است و از دوران گفتمان و گفتگو است. اوکراین در لیبی اتفاق افتاده و در جاهای دیگر اتفاق افتاده است. چنین رهبری در کشور که با درایت و بصیرت خود این گونه توطئه ها و کتاب ها را خنثی می کند.

وضعیت فعلی در لیبی و افغانستان بخش کوچکی از نتیجه اعتماد به ایالات متحده است

زارای گفت: «آمریکایی ها در دهه گذشته نشان داده اند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. آنها افغانستان را ترک کردند و افغانستان را در یک وضعیت بسیار اسفناک و نامناسب ترک کردند که مورد انتقاد بسیاری از تحلیلگران برجسته جهان قرار گرفت و امروز مشکلات مردم افغانستان چگونه آنها را تنها گذاشتند و حتی پول و ثروت را رها کردند. مسدود شد و کشوری که هیچ نقشی در 11 سپتامبر نداشت به پرداخت غرامت محکوم شد، در حالی که عوامل کشورهایی مانند عربستان سعودی نقش کلیدی در 11 سپتامبر داشتند.

ایالات متحده یک بار دیگر نشان داد که قابل اعتماد نیست

وی با تاکید بر اینکه موضوع اوکراین امروز درس بزرگی برای کشورهای اعتمادساز در آمریکا و غرب است، گفت: این عربستان و سایر کشورها و ترکیه و آذربایجان و حتی خود رژیم صهیونیستی هستند که باید او می داند که ایالات متحده قابل اعتماد و قابل اعتماد نیست و اگر چنین بحرانی پیش بیاید، پشت صحنه خواهد رفت.

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها و غربی‌ها به گفتار درمانی و تحریم‌ها بسنده کرده‌اند، در حالی که از قبل انتظار می‌رفت روسیه مخالفت با تحریم‌ها و خنثی کردن تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار دهد و آقای پوتین به عنوان یک کارشناس اطلاعاتی و یک کارمند دولت بسیار دوراندیش پیش‌بینی کرده است. همه مشکلات را در اقدامات خود دارند، اما این رهبران آمریکایی مانند آقای بایدن که دائماً در خواب هستند و توانایی لازم را برای ابرقدرتی که آنها را در حال زوال می دانند، ندارند.

افول قدرت آمریکا و غرب/ امروز هیچ کشوری در جهان نمی تواند روی آمریکا حساب باز کند

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به پایان قدرت آمریکا در جهان گفت: امروز در دورانی هستیم که می توان گفت دوران پس از تاج و تخت و دوران پسا آمریکاست که آمریکا دیگر در آن دوران نیست. ابرقدرت در جهان هیچ کشوری در دنیا نمی تواند روی آمریکا حساب کند و امروز شنیده ایم که چینی ها نیز به دلیل این ضعف منحصر به فرد و تحقیرآمیز که آمریکایی ها و اروپایی ها در تایوان نشان می دهند، به دنبال این هستند که چین متحد را در دستور کار خود قرار دهند. به عنوان بخشی از میهن خودمان و قطعا آمریکایی ها نمی توانند مانند گذشته در برابر قدرت بزرگی مانند چین و روسیه مقاومت کنند و نشانه هایی از افول غرب و رهبری آمریکا را در این درگیری بسیار جدی که امروز رخ داده است می بینیم. ما شاهد هستیم و این در واقع آغاز راه است و این درسی است برای کشورهای مذکور، برای کشورهایی مانند آذربایجان، ترکیه، رژیم صهیونیستی کشورهای حاشیه خلیج فارس که امنیت و ثبات خود را به آمریکا گره زده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید