ایالات متحده و ناتو؛ مقصر اصلی تنش روسیه و اوکراین/ سفر رئیس جمهور به قطر امید را در محورهای مقاومت زنده کرد.


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811182

معارف اسلامی و لزوم نهادینه سازی آن در جامعه، تنش بین روسیه و اوکراین، مشکلات اقتصادی کشور و لزوم حمایت از قوای سه گانه برای کاهش فشار بر مردم، سفر وزیر کشور و پیگیری مشکلات مردمی در سیاسی. نماز میدانی امروز در سیستان و بلوچستان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ آیت الله مصطفی مهامی; نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه های نماز جمعه زاهدان گفت: یکی از راه های تحصیل تقوای الهی تلاش برای گسترش فرهنگ اسلامی و تربیت نسل جوان و جدید با تربیت اسلامی و خدمت به جامعه اسلامی است. و مردم به خصوص نیازمندان که همه باید به آنها توجه کنند.

وی با اشاره به روز هشتم اسفندماه به عنوان روز امور تربیتی و تربیتی گفت: هدف اصلی در تربیت اسلامی کار ویژه و مهم تربیت در جامعه اسلامی است، جهت گیری تربیت در جامعه اسلامی باید بر این هدف باشد. جامعه و هر چه هست، هر چقدر هم که انسان زحمت بکشد، باید ببینیم نتیجه چه می شود، جامعه چگونه تربیت می شود، با این همه دستگاه های عظیمی که وجود دارد و کار می کند، آیا جامعه ما تربیت صحیح اسلامی را دیده است یا نه؟

تربیت اسلامی باید با همکاری همه نهادها در اولویت قرار گیرد

امام جمعه زاهدان ادامه داد: از نظر تربیت اسلامی با وضعیت مطلوب فاصله داریم. آنچه در جامعه می بینیم آسیب، بداخلاقی، فساد و سبک زندگی است و آنچه به آن عادت کرده ایم این است که خدا و پیامبر (ص) می خواهند جامعه مسلمان و اسلامی را در آیات و روایات توصیف کنند، اما آشکارا از آن فاصله داریم. یکدیگر و این مسئولیت همه ما را افزایش می دهد.

وی گفت: همه مدارس، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و دانشگاه ها، مراکز دینی، تبلیغی و فرهنگی باید در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت جامعه اسلامی به سمت سبک زندگی مردم اسلامی تلاش کنند و در این زمینه دست به دست هم بدهند.

آیت الله مهامی ادامه داد: این یکی از مراکز مهم صدا و سیما است. با همه خوبی ها، همه خوبی ها، اما متأسفانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی نه به ترویج تربیت اسلامی در جامعه، بلکه مصرف گرایی و تشریفات و روابط زن و مرد را با آموزه های اسلامی و تربیت اسلامی ترویج می کند.

وی اذعان کرد: صدا و سیمای ایران نباید کسی را به گفتگو دعوت کند، باید دقت و کنترل بیشتری داشته باشد. بیشتر از.

حمایت جدی دولت؛ حل مشکلات معیشتی و راهکارهای کاهش فشار اقتصادی

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نهم اسفند روز ملی حقوق مصرف کننده اذعان داشت: این نام ها رایج و نمادین است و دولت و نظام اسلامی وظیفه دارند در طول سال از حقوق مصرف کننده حمایت کنند و در این روزهای سخت زندگی و در روزهای پایانی سال، نیروها می توانند جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند، از مردم مصرف کننده و حقوق مصرف کننده محافظت کنند و نظارت بیشتری وجود دارد.

وی ادامه داد: کار برای مردم سخت شده و خیل عظیمی از مردم برای تامین حداقل ها و نیازهای زندگی به این فشار اقتصادی پشت کرده اند و منتظر حمایت دولت هستند.

حمایت و حمایت از حقوق مصرف کننده باید از سه جنبه مورد توجه قرار گیرد

حاطب جمعه زهدان اذعان داشت: نظارت، کنترل و حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید تقویت شود. اصولاً هرجا انحصار باشد، رانت و فساد است، هر جا رقابت نباشد به مردمی که می خواهند کالا می فروشند، نه یک نفر. حقوق مصرف کنندگان

وی خاطرنشان کرد: این حمایت نه تنها برای مصرف کنندگان بلکه برای تولیدکنندگان خرد نیز هست که باید از آنها حمایت شود چرا که فرهنگ کار با چنین مشکلاتی آسیب می بیند.

ایران یکی از اولین قدرت های منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان نیز در نماز جمعه این شهر گفت: سفر رئیس جمهور ایران اسلامی به قطر که 12 سال بعد صورت گرفت، پیام مهم و اساسی، معقول و صحیح دارد. تصویر ایران، همسایگانش.

وی افزود: ایران یکی از اولین قدرت های منطقه است که همسایگانش می خواهند با کشور ما داشته باشند.

امام جمعه سراوان گفت: روسیه، ایران و قطر سه کشوری هستند که در بحث گاز در دنیا که ابزار مهمی است، حرف اول را می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: چند سالی است که عربستان و امارات با آتش استکبار به مردم مظلوم حمله می کنند. گروه مقاومت یمن با این اجبار مواجه شده است و از آنجایی که قطر کشوری است که می تواند بازدارنده قوی داشته باشد، این سفر بسیار مهم بوده و نقطه امید را در دل مقاومت زنده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی نماد مقاومت در جهان است، 43 سال است که با آزار و اذیت ترین قلدرهای جهان روبرو بوده و در مقاطعی به آنها سیلی زده است و امروز نیز با پیروی و الهام از آن مقاومت؛ گروه های مقاومت در سراسر منطقه مانند سوریه، لبنان، یمن و فلسطین علیه ظالمان جهان قیام کرده اند.

خطیب نماز جمعه سراوان اذعان داشت: این گونه سفرها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی تاثیرگذار است و امیدواریم دولت مردان و رئیس جمهور محبوب ایران در همه عرصه ها به ویژه در بحث اقتصادی امرار معاش کنند.

رفتار تیم مذاکره کننده ایرانی بر اساس نیروی داخلی

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: در دولت های قبلی برجام بحث های نادرستی مطرح شد که منجر به شکست و فروریختن دیوار برجام با لگد ترامپ شد، اما تیم مذاکره کننده دولت جدید به جای سازش به مقاومت نگاه کردند، تکیه بر توان داخلی. .

وی افزود: آمریکا و اروپایی‌ها متقلب‌ترین دولت‌ها هستند که با اعمال فشار بر تیم مذاکره‌کننده در بعد روانی که باید به آن بپردازیم، سعی در ایجاد فضای افکار عمومی در رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف خود دارند. و روش مقاومت و سازش نکردن در برابر قلدرها کارساز خواهد بود.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در خط مقدم قدرت در منطقه است، گفت: مقصر اصلی تنش ها و جنگ روسیه و اوکراین آمریکا و ناتو هستند زیرا سال ها در کشور خرابکاری کرده اند. آماده شدن برای جنگ.

رفع مشکلات آب و رونق مرزی؛ مردم خواهان دولت جدید هستند

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: روز گذشته وزیر کشور به سراوان سفر کرد که طی آن دو درخواست مهم از سوی مردم در خصوص موضوع آب مطرح شد که بسیاری از شهرها و روستاهای منطقه از کم آبی رنج می برند. . . “بودن.

وی گفت: مرز و رونق بازارچه های مرزی دومین موضوعی بود که در حضور وزیر کشور مطرح شد، مسئولان بارها بازدید کرده اند و در این زمینه قول هایی داده اند اما آنچه در میدان دیدیم کوتاهی در وعده ها بود. که دولت جدید امیدوار است بتواند در این زمینه فضای باز ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید