ناتو مقصر اصلی وقایع اخیر روسیه و اوکراین/عدم اقدام آمریکا به دلیل بی کفایتی و افول است.


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811628

غلامرضا شریعتی آندراتی به تاثیر تحریکات ناتو در سیاست اوکراین اشاره کرد و گفت: ناتو بازیگر اصلی و اشتباه در حوادث اخیر روسیه و اوکراین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا شریعتی آندراتی در گفتگو با بالا گفت: ناتو یک ائتلاف دفاعی نیست، بلکه بازیگر اصلی رویدادهای اخیر روسیه و اوکراین است.

او گفت: «تحریک‌های ناتو سرنوشت عرصه سیاسی اوکراین به‌عنوان شریک مهم پیمان آتلانتیک شمالی را مخدوش کرده است».

عضو کمیسیون مدنی مجلس شورای اسلامی گفت: در معاهده بوداپست، آمریکا و متحدانش متعهد به حمایت همه جانبه از اوکراین در مقابل تمامی تهدیدات نظامی شدند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگا در مجلس شورای اسلامی افزود: آنها متعهد به حمایت از امنیت و تمامیت ارضی اوکراین در مقابل هرگونه تجاوز هستند.
که در
شریا خاطرنشان کرد که کیف به تمام تعهدات خود عمل کرده است و آنچه که به دست آورده است تقریباً هیچ است: تعریف مجدد مأموریت، ماهیت و عملکرد را ببینید.

وی با بیان اینکه یکی از ریشه های درگیری در اوکراین ناشی از رویکرد توسعه طلبانه و تحریکات ناتو است، گفت: شاید اگر تحریکات ناتو نبود، اکنون شاهد چنین مشکلاتی در اوکراین نبودیم.

نماینده مازندران در مجلس نمایندگان انفعال آمریکا را ضعف و زوال خواند و گفت: هژمونی رسانه ای یعنی. اتاق رسانه‌ای غرب‌گرا از جنبش‌های ناتو، بچه‌های یمن و غارت افغانستان صحبت نمی‌کند، رویای حاکمیت اوکراین را می‌بیند، سوم، قهرمانی آمریکایی و فیلمنامه هالیوودی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید