مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در شبکه دولتی روسیه: ناتو مقصر اصلی جنگ در اوکراین است.

مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در شبکه دولتی روسیه: ناتو مقصر اصلی جنگ در اوکراین است.

روز جدید یکی از مشاوران تیم مذاکره کننده ایران در مصاحبه با راشا تودی، ناتو و سیاست های آن را “تهدیدی علیه بشریت و ثبات” دانست و گفت که ناتو مقصر اصلی جنگ در اوکراین است.

سید محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در بخشی از گفتگو با راشا تودی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، درباره جنگ اوکراین گفت: ایران مخالف جنگ است و می خواهد این جنگ تمام شود. با وجود اینکه ایران بر آن اصرار دارد، ناتو مقصر اصلی آن است.

مرندی ادامه داد: ناتو به سمت شرق گسترش یافت و این گسترش را به روسیه دروغ گفت. آنها در اوکراین کودتا کردند، از نازی ها، نئونازی ها و راست افراطی حمایت کردند. این همان کاری است که در سوریه انجام دادند، در سال 1908 در افغانستان از داعش در سوریه، در سال 1908 در افغانستان و در سال 1990 از کنتراها در نیکاراگوئه حمایت کردند. آمریکا و متحدانش سابقه طولانی در حمایت از عناصر افراطی در سراسر جهان دارند.

وی گفت: گسترش ناتو تهدیدی برای ایران است. اگر اوکراین در وضعیت نظم جهانی کنونی یا نظم جهانی در حال فروپاشی به عضویت ناتو درآید، می توان چنین انتظاری را از گرجستان و سایر کشورهایی که به ایران بسیار نزدیک هستند، وجود داشت. بنابراین، گسترش ناتو تا حد زیادی بر خلاف منافع ایران است. ناتو تهدیدی برای بشریت و ثبات است. آنها باعث نابودی کشورها شده اند. دیدیم با لیبی چه کردند. ما دیدیم که چگونه کشورهای ناتو بسیاری از افغانستان و عراق را ویران کردند، چگونه به سعودی ها در نسل کشی یمن کمک کردند و چگونه به دولت آپارتاید کمک کردند. [رژیم صهیونیستی] آنها در فلسطین حمایت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید