مرندی مشاور مذاکره کننده ایران: تا زمانی که پرونده آژانس علیه ایران بسته نشود، هیچ توافقی اجرا نمی شود

مرندی مشاور مذاکره کننده ایران: تا زمانی که پرونده آژانس علیه ایران بسته نشود، هیچ توافقی اجرا نمی شود

روز جدید مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران، گفت: هیچ توافقی تا قبل از جمع‌بندی نهایی پرونده اتهامات واهی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه برنامه هسته‌ای ایران اجرا نمی‌شود.

محمد مرندی، تحلیلگر ارشد سیاسی، در توییتی به گزارش ادعایی رویترز مبنی بر اینکه ایران نتوانسته برخی از خواسته های خود را در مذاکرات رفع تحریم ها برآورده کند، پاسخ داد.

وی در حالی که گزارش این خبرگزاری انگلیسی را “بسیار گمراه کننده” خواند، گفت: ماه هاست که می گویم حذف سپاه پاسداران از FTO (فهرست فرضی سازمان های تروریستی خارجی) پیش نیاز نیست.

مرندی با استناد به ادعای دیگری از رویترز گفت: هیچ توافقی قبل از بسته شدن نهایی اتهامات واهی (علیه ایران) شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجرا نمی‌شود. برچیده نشود

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه (۲۳ اوت) گزارش داد که یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه به خبرگزاری گفت که ایران برخی از خواسته‌های اصلی خود از جمله «اصرار بر بسته شدن برخی از تحقیقات درباره برنامه هسته‌ای ایران توسط بازرسان بین‌المللی» را کنار گذاشته است. که امکان توافق را افزایش می دهد».

این گزارش همچنین به نقل از این مقام ناشناس آمریکایی مدعی شد که ایران تا حد زیادی از درخواست خود برای حذف نام “تروریستی” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صرف نظر کرده است.

بر اساس این گزارش، این مقام گفت شکاف‌ها بین آمریکا و ایران باقی است و در صورت امکان توافق، دستیابی به توافق نهایی «کمی بیشتر طول می‌کشد». وی افزود: در حال حاضر در حال بررسی پاسخ ایران هستیم و به زودی به آنها پاسخ خواهیم داد.

بر اساس گزارش رویترز، وی همچنین مدعی شد: در صورت دستیابی به توافق، برخی تحریم ها را لغو خواهیم کرد، اما ایران باید برنامه هسته ای خود را نابود کند.

دیدگاهتان را بنویسید