مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده: ایران به تحریم عادت کرده است. بنابراین تحریم های جدید آمریکا بی معنی است

مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده: ایران به تحریم عادت کرده است.  بنابراین تحریم های جدید آمریکا بی معنی است

روز جدید محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به اینکه آمریکا سیاست فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرده است، گفت: تحریم‌های جدید بی‌فایده است.

محمد مرندی مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در گفت و گو با شبکه راشاتودی در پاسخ به سوالی درباره تحریم های جدید آمریکا علیه صادرات ایران و اینکه آیا این به معنای شکاف جدیدی در روابط تهران و واشنگتن است؟ وی گفت: آمریکا سیاست «فشار حداکثری» را علیه ایران اجرا کرده است و در واقع رئیس جمهور بایدن سیاست دونالد ترامپ را دنبال می کند. او تلاش می کند تا فشار اقتصادی را به حداکثر برساند که به عموم مردم آسیب می رساند.

وی ادامه داد: این سیاست آمریکاست و ایران به تحریم عادت کرده است. بنابراین تحریم های جدید بی معنی است. این تحریم ها هیچ تاثیری بر صادرات ایران ندارد.

مرندی افزود: اما آمریکا تمام تلاش خود را می کند تا ایران را خفه کند. این کشور رسانه های فارسی زیادی در اختیار دارد و همراه با متحدان اروپایی خود و عربستان سعودی هزینه های زیادی را علیه ایران خرج می کنند و در هفته های اخیر آشکارا از مردم ایران خواسته اند به خشونت و حمله به افسران پلیس دست بزنند.

وی همچنین بیان کرد: این رسانه ها نیز اغلب در لندن مستقر هستند. ارتش سایبری آنها در آلبانی، فلسطین و عربستان سعودی فعالانه از مردم خود می خواهند که خشونت و نحوه ساخت کوکتل مولوتف را به مردم آموزش دهند. مردم را به خشونت دعوت می کنند.

مشاور تیم مذاکره کننده تاکید کرد: این کشورها و آمریکا نیز هزینه این کارها را پرداخت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید