مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران: شک نداریم که آمریکا در نهایت از راه‌های فراری برای شکستن توافق استفاده خواهد کرد. اگر انتظار دیگری داشته باشیم، ساده لوح هستیم

مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران: شک نداریم که آمریکا در نهایت از راه‌های فراری برای شکستن توافق استفاده خواهد کرد.  اگر انتظار دیگری داشته باشیم، ساده لوح هستیم

روز جدید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مصاحبه‌ای گفت: ایرانی‌ها می‌خواهند هر چه زودتر توافق کنند، اما ایرانی‌ها هم می‌خواهند مطمئن شوند در دام یک توافق بد نیفتند. اگر آمریکایی‌ها حفره‌هایی داشته باشند که به دنبال آن هستند، ایران شکی ندارد که آمریکایی‌ها در نهایت از این روزنه‌ها برای خراب کردن توافق استفاده خواهند کرد. اگر انتظار داریم آمریکا رفتار دیگری داشته باشد، بسیار ساده لوح هستیم.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران در گفت وگویی با انتقاد از سیاست های دولت آمریکا در قبال ایران گفت: برای اینکه ایران از توافق پیش رو وین راضی باشد و از اجرای کامل آن مطمئن شود، مواردی وجود دارد که باید حل شود.

به گزارش شبکه CGTN، محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در گفت و گو با آن شبکه درباره مذاکرات برجام گفت: در هفت هشت ماه گذشته دستاوردهای زیادی داشته ایم و متن آنچه آمریکایی ها و اروپایی ها در آن زمان تصور می کردند، با آنچه امروز داریم بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران با آمریکا و اروپا در خصوص برجام گذشته پیچیده و مشاجره‌آمیزی داشته است، درک این نکته مهم است که ایرانی‌ها می‌خواهند مطمئن باشند که آمریکا بدون پرداخت بهایی، تاریخ را تکرار نخواهد کرد.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران توضیح داد: دیدگاه ایران این است که برای اینکه از توافق راضی باشیم و مطمئن باشیم که به طور کامل اجرا می شود، باید مسائلی حل شود.

مرندی گفت: ایرانی‌ها می‌خواهند هر چه زودتر به توافق برسند، اما ایرانی‌ها هم می‌خواهند در دام یک توافق بد نیفتند. اگر آمریکایی‌ها حفره‌هایی داشته باشند که به دنبال آن هستند، ایران شکی ندارد که آمریکایی‌ها در نهایت از این روزنه‌ها برای خراب کردن توافق استفاده خواهند کرد. اگر انتظار داریم آمریکا رفتار دیگری داشته باشد، بسیار ساده لوح هستیم.

وی در این خصوص توضیح داد: بنابراین کشوری که باید کشور مقابل را متقاعد کند که صادق است آمریکا و البته اروپا است. زیرا با وجود اینکه اروپایی ها از سیاست های ترامپ گلایه داشتند، از ابتدا تا انتها از ترامپ پیروی کردند. آنها ایران را تحریم کردند که یا از ترس ترامپ بود یا از حس همبستگی دیرینه آنها با ایالات متحده.

دیدگاهتان را بنویسید