مقصر اصلی تشدید درگیری ها ناتو و آمریکا هستند

ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922053

روابط ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین حالت خود قرار دارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار با معاون سابق دومای روسیه، روابط ایران و روسیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین سطح و در حال توسعه است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با سرگئی بابورین سیاستمدار برجسته و نماینده سابق دومای روسیه دیدار و درباره مسائل منطقه و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار علی اکبر ولایتی ضمن خیرمقدم، روابط ایران و روسیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین سطح است و در حال توسعه است.

وی با اشاره به جنگ اوکراین تاکید کرد: مقصر اصلی گسترش درگیری ها آمریکا و ناتو هستند و دنیای امروز دیگر تک قطبی نیست و بسیار مهم است که کشورهای مستقل مراقب نفوذ خود در منطقه باشند.

ولایتی در خصوص منطقه قفقاز جنوبی نیز افزود: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کردند جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری در مرزهای کنونی را نمی پذیرد و بدون شک باید امنیت منطقه حفظ شود.

بابورین با ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به اینکه ولایتی از سیاستمداران برجسته و شناخته شده در منطقه، ایران و روسیه است، گفت: هدف از سفر به ایران شرکت در نشست بین المللی سالگرد ستوان است. سرلشکر قاسم سلیمانی که واقعا شخص بسیار مهمی است و تاثیرگذار بود و در روسیه و ایران به عنوان قهرمان شناخته می شود و برای همه دنیا مشخص است که آمریکا این اقدام تروریستی را انجام داده است و آمریکایی ها از جمله ترامپ. ، بارها به این موضوع اعتراف کرده اند.

این سیاستمدار برجسته روسی در ادامه بر ناکارآمدی تحریم های سرکوبگرانه آمریکا تاکید کرد و با اشاره به روابط عمیق، نزدیک، راهبردی و رو به توسعه ایران و روسیه، گفت: روسیه می تواند از تجربیات ایران در زمینه خنثی سازی تحریم ها و همچنین همکاری بین ایران استفاده کند. ایران، روسیه و سوریه پایه و اساس ارزشمندی برای جهان چندقطبی است. روابط ایران و روسیه دوستانه و نزدیک است و ایده های شما برای ایجاد تمدن نوین اسلامی بسیار مهم است، بنابراین می توانید این اصول اخلاقی و دینی را در نظام سیاسی مد نظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید