اصابت موشک به لهستان؛ حداقل دو نفر کشته شدند/ برخی منابع خبری: موشک از روسیه شلیک شد/ پنتاگون: دفاع از هر بخش از خاک ناتو کاملاً واضح است/ روسیه: نیروهای ما حمله نکردند. هدف تحریک عمدی تشدید درگیری است

اصابت موشک به لهستان؛  حداقل دو نفر کشته شدند/ برخی منابع خبری: موشک از روسیه شلیک شد/ پنتاگون: دفاع از هر بخش از خاک ناتو کاملاً واضح است/ روسیه: نیروهای ما حمله نکردند.  هدف تحریک عمدی تشدید درگیری است

روز جدید حداقل 2 نفر بر اثر سقوط یک موشک در روستایی در لهستان جان خود را از دست دادند. منابع خبری از اصابت دو موشک به روستای پرژوودوف لهستان در نزدیکی مرز اوکراین خبر دادند. منابع خبری غربی تلاش می کنند پرتاب این موشک ها را به روسیه نسبت دهند

بر اثر اصابت موشک به روستایی در لهستان دست کم 2 نفر کشته شدند.

منابع خبری از اصابت دو موشک به روستای پرژوودوف لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین خبر دادند.

پس از این اتفاق رئیس جمهور لهستان جلسه اضطراری شورای امنیت ملی آن کشور را برگزار کرد.

منابع خبری غربی سعی دارند پرتاب این موشک ها را به روسیه نسبت دهند و وانمود کنند که روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو حمله کرده است.

پیش از این، پس از حمله موشکی گسترده روسیه به چندین شهر در اوکراین، شهردار کیف، پایتخت اوکراین اعلام کرد که نیمی از شهر در خاموشی کامل قرار دارد.

ساعتی قبل، رسانه ها گزارش دادند که آژیرهای هشدار در سراسر اوکراین به صدا درآمده و گفته اند که روسیه اهدافی را در کیف با موشک های کروز هدف قرار داده است.

وزارت امور خارجه استونی در واکنش به این حمله اعلام کرد: آماده دفاع از هر بخش از خاک ناتو و اعلام همبستگی کامل با لهستان هستیم.

وزیر خارجه نروژ همچنین گفت: سقوط موشک های روسیه در لهستان حادثه بسیار جدی است.

واکنش پنتاگون

سخنگوی پنتاگون گفت که ما از گزارش‌های مربوط به سقوط دو موشک روسی در لهستان مطلع هستیم، اما نمی‌توانیم صحت آنها را تایید کنیم.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، سه‌شنبه شب به وقت محلی به خبرنگاران گفت که ما نمی‌توانیم صحت گزارش‌ها مبنی بر فرود دو موشک در لهستان را تأیید کنیم و در حال بررسی این موضوع هستیم.

سخنگوی پنتاگون در عین حال گفت: ما در مورد دفاع از هر بخش از خاک ناتو کاملا شفاف هستیم.

روسیه: این یک تحریک عمدی با هدف تشدید درگیری است

خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که صحبت درباره سقوط موشک های روسی در لهستان یک تحریک عمدی با هدف تشدید درگیری است. نیروهای ما به اهدافی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان حمله نکرده اند.

واکنش زلنسکی

زلنسکی گفت: آنچه ما درباره آن هشدار دادیم که روسیه تروریسم را در مرزهای اوکراین متوقف نمی کند، اتفاق افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید