منتظر باشید تا موشک های روسی در خاک ناتو فرود بیایند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی به ناتو هشدار داد که خاک روسیه به زودی توسط ارتش روسیه مورد حمله قرار خواهد گرفت و دلیل آن حمله موشکی روسیه به پایگاه نظامی لهستان در مرز لهستان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که غرب اوکراین هنوز از حملات روسیه در امان بود، حمله هوایی شنبه شب و یکشنبه به یک پایگاه نظامی لهستان در مرز لهستان نشان داد که روسیه جنگ را به عمق مناطق غربی گسترش داده است.

اوکراین می گوید 35 نفر در حمله به پایگاهی در لویو کشته و 134 نفر زخمی شده اند.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی خطاب به مقامات ناتو گفت: «اگر آسمان اوکراین را نبندید، حمله به خاک شما، خاک ناتو و خانه‌های شهروندان ناتو فقط به زمان بستگی دارد.»

وی با این مقدمه بار دیگر خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین شد.

ایالات متحده و کشورهای اروپایی با اشاره به تشدید تنش ها و احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار بین ناتو و روسیه، درخواست کیف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع را رد کردند.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به تحریم های غرب علیه مسکو خواستار اقدامات بیشتر علیه روسیه شد.

زلنسکی در حال حاضر در مورد کمک ایالات متحده به اوکراین و توانایی واشنگتن برای کمک به کیف صحبت می کند: “من مطمئن هستم که رئیس جمهور جوبایدن می تواند کارهای بیشتری انجام دهد.” من مطمئن هستم که او می تواند و من دوست دارم باور کنم که او می تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: سال گذشته هشدار دادم که اگر تحریم‌های پیشگیرانه را علیه روسیه اعمال نکنید، ممکن است وارد جنگ شویم. و ما آن را به درستی پیش بینی کردیم.

رئیس جمهور اوکراین روسیه را به حمله به کاروان های کمک های بشردوستانه و ممانعت از ارسال کمک ها به غیرنظامیان متهم کرد. با این حال، او گفت که 125000 نفر دیگر نیز تخلیه شده اند.

ولادیمیر زلنسکی با اشاره به مذاکرات اوکراین و روسیه گفت: هدف ما این است که در این مبارزه، در این مذاکرات دشوار، به نتیجه لازم برای امنیت و صلح در اوکراین برسیم.

رئیس جمهور اوکراین چند روز پیش در مصاحبه ای با ABC News کریمه را به عنوان بخشی از روسیه و همچنین استقلال دو منطقه جدایی طلب در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. وی گفت: این اولتیماتوم دیگری است و ما آمادگی اولتیماتوم را نداریم اما برای این سه راه حل داریم. تنها کاری که رئیس جمهور پوتین باید انجام دهد این است که به جای ماندن در حباب اکسیژن، صحبت را متوقف کند و گفتگو را آغاز کند. من فکر می کنم او اینجاست، او در این حباب است و معلوم نیست چقدر اطلاعات دریافت می کند واقع بینانه است.

زلینسکی در ادامه سخنان خود بار دیگر خطاب به مردم کشورش گفت که در این جنگ پیروز خواهند شد و این روزهای سیاه را پشت سر خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید